Avatar billede MHJ Praktikant
05. december 2018 - 21:02 Der er 4 kommentarer

Nybegynder

Hej :)

Jeg ved godt at dette sikkert er et meget bredt spørgsmål, der måske er svært at besvare, men jeg prøver alligevel.

Jeg er til sommer færdig med min kandidat i tekno-antropologi (brobygger i mellem teknik og mennesker). Jeg har en ide om, at det ville give mig en bedre chance på jobmarkedet, hvis jeg havde en form for programmering/IT-kursus med i bagagen.

Nu er spørgsmålet bare, hvilken?

Håber der er nogle der har nogle kreative bud :)
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2018 - 23:14 #1
et kursus er ikke nok. for at en IT egenskab skal være noget værd, skal den være årelang.
06. december 2018 - 00:15 #2
HEJ,

Hvis jeg siger at du skal tage et kursus i programmeringssproget XXXXX, kommer der straks mindst 10 andre som siger at du skal tage sproget YYYY.  Nogen går efter svigermoren mens andre går efter datteren.  Og så kommer der en laaaaaang debat om det ene sprog versus det andet / de andre.  Rådet er:  Undersøg markedet og vælg det sprog, som du synes er lettest for dig at lære.  Snak med nogen som ved hvad de snakker om og nøjes ikke bare med een programmør, find alle dem du kender , hør deres mening(er) og drag din egen mening  ud fra det du hører. Stil spørgsmål om dit og dat, og på et eller andet tidspunkt i fremtiden ved nøjagtigt hvilket sprog du vil vælge.  Så held og lykke med valget når den tid kommer.

KR.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2018 - 02:58 #3
Lær et sprog hvor du kan lave noget konkret.
Hvis du kan sproget C++ er det relevant at lave et spil.. hvis du kigger på nogle sprog som php er det relevant at lave hjemmesider.
Find noget der er relevant du vil lave, og find ud af hvad det er lavet med/af og sæt dig så ind i det og fremstil et produkt.
Hvad end du har på dit CV, når du søger et job, skal der kun stå ting på dit CV som er relevant for jobbet. alt andet skal slettes.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. december 2018 - 12:12 #4
Blot en tanke, men med en kandidat i tekno-antropologi, kunne det være en oplagt mulighed at se på projektledelse?

Her vil indgangen oftest være et værktøj (f.eks. Prince2 eller SCRUM) og et rammeværk, som IPMA, hvor du "arbejder dig op fra bunden". Det vil give dig en bredt anerkendt tilgang til det, og endog RIGTIGT mange muligheder!