Avatar billede JNC Seniormester
06. december 2018 - 08:54 Der er 18 kommentarer

2 formler i en celle

Hej Jeg har denne i en celle
=SUM.HVIS($CF$19:$CF$29;"a";C19:C29)
nu vil jeg gerne have at hvis resultat bliver 0 skal cellen være tom
HVIS(SUM(C19:C29)=0;" ";SUM(C19:C29))

Jeg kan ikke fo dem bygget sammen så det ikke gir fejl ?

Hjælp :)

Glædelig 6 Dec.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
06. december 2018 - 08:58 #1
=HVIS(SUM.HVIS($CF$19:$CF$29;"a";C19:C29)=0;"";SUM.HVIS($CF$19:$CF$29;"a";C19:C29))

Jan
Avatar billede Max_P_Larsen Seniormester
06. december 2018 - 09:00 #2
Du kan evt. også indstille arket til ikke at vise nul-værdier.

Filer -> Indstillinger -> Avanceret -> Visningsindstillinger for dette regneark, fjern markering i boksen "Vis et nul i celler, der har nulværdi"
Avatar billede JNC Seniormester
06. december 2018 - 09:25 #3
Tak begge 2

Jeg vælge måske at slukke for nul generelt senere, jeg er ikke helt klar til at undvære det :) Men måske hvis det får arket til at fylde minde KB :)

Forsat god dag
Avatar billede ebea Ekspert
06. december 2018 - 09:29 #4
Du kan også enkelt, anvende Brugerdefineret formatering, og så formatere cellen med.    [=0]""
Avatar billede JNC Seniormester
06. december 2018 - 09:33 #5
Hej IGEN

Nu har jeg lige prøvet
Jeg havde håbet ved ikke at få vist nul, så var cellen tom.
men det er den ikke ?

Jeg vil gerne F5 speciel og markere kun tom celler.
Men de er åbenbart ikke tomme ?
Avatar billede Max_P_Larsen Seniormester
06. december 2018 - 09:34 #6
@ #3
Det får ikke arket til at fylde mindre. Gem evt. i binært format (.xlsb) hvis filstørrelsen er et problem.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
06. december 2018 - 09:35 #7
#2 og #4 er gode løsninger, kan dog være svært at gennemskue hvorfor et felt er blankt hvis man på et senere tidspunkt skal fejl finde arket.
Avatar billede Max_P_Larsen Seniormester
06. december 2018 - 09:36 #8
@ #5
Nej, cellen er ikke tom. Den indeholder en formel.
Avatar billede JNC Seniormester
06. december 2018 - 09:45 #9
Nå nu har jeg lige testet der er tilsyneladende ikke nogen tomme celler i arket ?
Avatar billede JNC Seniormester
06. december 2018 - 09:45 #10
Jeg kan ikke få # 4 til at virke
Avatar billede JNC Seniormester
06. december 2018 - 09:53 #11
#8
Hvis cellen ikke kan blive tom fordi der står en formel.
har i så anden søge måde jeg hurtigt kan markere alle de celler hvor formel gir nul ?
Avatar billede Max_P_Larsen Seniormester
06. december 2018 - 09:56 #12
#11
Jeg tænker, at et Autofilter vil være det letteste, så du kan filtrere på de celler, hvori værdien af formlens beregning giver nul.

Menupunkt Data -> Sortér og filtrer
Avatar billede JNC Seniormester
06. december 2018 - 10:05 #13
# 12
Det fungere ikke det drejer sig om celler der står på samme linje
fra kolonne C30 til BR30
Der kommer en dropdown pil på alle cellerne :)
Avatar billede Max_P_Larsen Seniormester
06. december 2018 - 10:14 #14
#13
Ja ok, så har jeg ikke flere standard-tricks i ærmet. Autofilteret virker kun på kolonner.

Eneste (og lidt tossede) mulighed, jeg ser tilbage, er, at du kan få formlen til at returnere en fejl, f.eks. #I/T, når resultatet er nul. Derved kan du bruge Gå til/F5, Speciel..., Formler, Fejl.

Men det kan så være, at fejlen forstyrrer andre ting.....
Avatar billede Max_P_Larsen Seniormester
06. december 2018 - 10:17 #15
Med genanvendelse fra #1:

=HVIS(SUM.HVIS($CF$19:$CF$29;"a";C19:C29)=0;#I/T;SUM.HVIS($CF$19:$CF$29;"a";C19:C29))
Avatar billede JNC Seniormester
06. december 2018 - 10:21 #16
Hvad skulle det gører ?
Avatar billede Max_P_Larsen Seniormester
06. december 2018 - 10:24 #17
På samme måde som du kan vælge/markere blanke celle kan du vælge/markere celler, hvori formler returnerer fejlværdier.
Som jeg forstod din oprindelige beskrivelse, ville du gå til blanke celler med F5. Nu skal du så blot gå til formelceller med fejl.
Avatar billede JNC Seniormester
06. december 2018 - 10:27 #18
Ja jeg var lige ved at skrive jeg havde set din ide :)

Tusind tak

Pyha det lykkedes  det vil jeg bruge fremadrettet

Ha en god dag