08. december 2018 - 19:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hent linie N fra min MySQLi base

HEJ,

Jeg åbner min mySQLI base.

<?php
$con=mysqli_connect("localhost","my_user","my_password","my_db");
if (mysqli_connect_errno())
{
  echo "Failed to connect to MySQL: " . mysqli_connect_error();
}

OSV... OSV.. OSV .....

Skal jeg læse hele basen looper jeg fra række (0) til sidste række(n),

Ingen problemer her:

Men det jeg ønsker er, at kunne læse linie (X) i intervallet 0 <-> x <-> N.
IKKE PÅ ID, men på reelt linienummer.

Jeg kan scanne hele basen og så stoppe scanning ved et eller andet søgekriterie er opfyldt, men der må være en  smartere måde- det er den jeg mangler.. og søger !

f-eks:  GetRowData(mybase,5 ); --> geiver mig data for Row(5).

Jeg bruger naturligvis PHP .

KR
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2018 - 19:51 #1
du kan indføre et nr 2 ID som starter fra 1 og tæller op
ellers kan du kun køre et FOR loop og således gå til f.eks record nr 5
Avatar billede arne_v Ekspert
08. december 2018 - 20:01 #2
Er det SELECT ... LIMIT 5,1 du leder efter?
09. december 2018 - 23:43 #3
HEJ

#arne_v:    Virker som en drøm- Siden kører nu som den skal ( læs:  var meningen at den skulle !).

1000000 --> 00000  tak for hjælpen.

Kr
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2018 - 00:19 #4
Bare husk at LIMIT er MySQL specifik. Andre databaser bruger andre konstruktioner.

Men det maa vaere OK da mysqli ogsaa er MySQL specifik.
10. december 2018 - 11:36 #5
HEJ,

Tak for den oplysning.  Det virker dog som om der på dette specifikke felt ikke er nogen forskelle (om nogen), da det funger optimalt her.

Kristian
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2018 - 15:40 #6
Du bruger mysqli extension og MySQL database, saa det virker fint.

Jeg ville bare naevne at hvis man f.eks. bruger PDO extension, fordi man saa "nemt" kan skifte mellem MySQL, SQLServer og Oracle saa har man et lille problem.

Man aendrer fint connection string fra en MySQL connection string til en SQLServer connection string og det meste SQL virker fint. Men den SQL saetning med LIMIT fejler med en syntax fejl, fordi SQLServer ikke forstaar den.

For mange er database uafhaengighed ikke vigtigt. Men det er en problemstilling som jeg har beskaeftiget mig lidt med i arbejds medfoer, saa betragt det som en "arbejds skade" hos mig.

:-)