Avatar billede AndSom Praktikant
11. december 2018 - 10:00 Der er 6 kommentarer

Apple Thunderbolt Display til PC HDMI/VGA port

Hej,
Jeg har et efterhånden ældre Apple Thunderbolt Display, som jeg utrolig gerne vil bruge med min PC. Displayet kan kun tilsluttes med Apples Thunderbolt kabel, og min PC har kun HDMI samt VGA. Det er en arbejds PC med Win 7, så der er ingen mulighed for at skifte software eller hardware, ej heller at pille i BIOS eller lign. da jeg ikke har admin rettigheder på maskinen.

Jeg har søgt og ledt gennem flere år efter en løsning - ind til videre uden held. Jeg havde håbet, at der med tiden blev udviklet en adapter (passiv eller aktiv) som kan konvertere signalet fra thunderbolt til HDMI el. VGA. Jeg har dog ikke selv kunne finde noget brugbart.

Jeg har ikke brug for alle de fancy funktioner som Thunderbolt understøtter, så længe jeg kan få et billede frem i nogenunde opløsning.

Er der nogen der har et godt råd eller er kendt med en adapter som kan benyttes.

I øvrigt ville jeg også gerne kunne tilslutte min nye Mac med USB C, men det er mindre vigtigt.

Hjælp! :)
Avatar billede INK Ekspert
11. december 2018 - 10:28 #2
Dit første spm. kan måske løses med én af disse?
https://www.av-cables.dk/thunderbolt-til-hdmi/
Avatar billede INK Ekspert
11. december 2018 - 10:30 #3
#2 er vist den forkerte vej. Beklager, men ring til dem og spørg.
Avatar billede AndSom Praktikant
11. december 2018 - 12:24 #4
Tak for svaret.

#1 Desværre kan Thunderbolt til HDMI/VGA kan ikke klares med en simpel adaptor. Den adapter to linker til konverterer i realiteten Mini DVI til HDMI og kan ikke håndtere Thunderbolt

#2 Thunderbold til USB-C kan muligvis klares med en simpel adapter lig den du linker til. Det skal dog i så fald være Thunderbolt -> USB-C.
Avatar billede puren Ekspert
11. december 2018 - 12:53 #5
Lige til info: bios er ikke en del af Windows. Så det kræver ikke administrator adgang til at få adgang til bios
Avatar billede AndSom Praktikant
11. december 2018 - 14:48 #6
Tak for den meget relevante kommentar, som selvfølgelig er helt korrekt. Men jeg har heller ikke rettigheder til at tilgå BIOS indstillingerne.