13. januar 2019 - 20:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm

Hej Eksperten

Jeg har næsten lige bygget min egen computer, og alt har kørt fint indtil for et par uger siden.

Specs:
Intel i7-9700K
Nvidia RTX 2070
Asus ROG Z390 Bundkort
Corsair RM750X - 750 Watt PSU
Skærme:
BenQ 2411
BenQ 2411P

Jeg har connected to skærme til grafikkortet. Den ene igennem HDMI og den anden (primære) igennem DisplayPort.

Når jeg tænder for computeren starter den op og skærmbilledet vises på den primære skærm lige indtil efter loginskærmen kommer, så er det som om den starter Nvidia Kontrolpanel op, og så bliver den primære skærm sort, mens billedet kommer frem på den anden skærm gennem HDMI. Jeg kan herefter slet ikke få liv i skærmen gennem DisplayPort.

Jeg har fået byttet DisplayPort kablet tidligere, hvor det virkede i ca. 1 uge igen, så skete samme problem igen. Det sker så snart jeg sætter min skærm til 144Hz.

Jeg kan nogle gange se, at der er to skærme connected til computeren, men den ene står som ikke-aktiv - uden mulighed for at aktivere den.

Jeg har prøvet at geninstallere Windows, hvor det virker lige indtil jeg henter driver til grafikkortet og sætter skærmen til 144Hz. Jeg har geninstalleret drivere - jeg har prøvet at lade Windows opdatere driverne uden at installere dem selv først.

Jeg har haft grafikkortet ude og sikret mig at det er sat korrekt fast på bundkortet.

Er der noget jeg mangler at prøve ellers tænker jeg næsten, at der er en fejl på grafikkortet?
Avatar billede Slater Ekspert
13. januar 2019 - 20:42 #1
Bare lige for at få det ud af verden, du har prøvet det åbenlyse, Win+P, ikke?
13. januar 2019 - 20:43 #2
#1 - Jo det er prøvet.
13. januar 2019 - 20:45 #3
Det skal også lige siges, at jeg har prøvet at sætte et andet grafikkort i, hvor den lavede samme fejl. Men jeg aner bare ikke hvor fejlen ligger, hvis IKKE det skulle være grafikkortet.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2019 - 20:47 #4
Windowstaste+p og prøve der giver det resultat?
13. januar 2019 - 21:03 #5
#4 - Læs svaret til første spørgsmål. Win+P løser ikke problemet :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2019 - 21:05 #6
Haha fik ikke opdateret før jeg sendte :-)
Avatar billede bjornen121 Praktikant
14. januar 2019 - 21:40 #7
Er det sket efter du har installeret drivers? Har hørt om fejlen før på de nye 10 og 20 serie kort, efter opdatering af driver.
16. januar 2019 - 20:29 #8
#7 - Ja, det er efter drivers er installeret. Hvis jeg reinstallere systemet, så kan jeg godt få liv i skærmen, men så snart jeg Installere driveren og sætter skærmen til 144hz går den i sort. Hvis jeg så uninstaller driverne bagefter, kommer der ikke liv i skærmen igen.
21. januar 2019 - 12:53 #9
Fik ombyttet skærmen. Siden har der ikke været et problem