20. januar 2019 - 21:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny Computer med USB 3.0 udgange til USB 2.0

Jeg har købt ny computer med USB 3.0 udgange.
Jeg kan ikke få dem til at fungere med USB 2.0 fra printer.

Jeg har også anden hardware med USB 2.0.

Jeg tænker på om der er mulighed for at købe en USB-3.0 til 2.0 adapter.

Nedsat hastighed er for mig ligegyldigt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. januar 2019 - 22:08 #1
USB3 er bagudkompatibel, så der burde ikke være problemer. Af samme årsag kan du næppe finde en adapter :-)

Problemet må være noget andet...
20. januar 2019 - 22:40 #2
Når jeg laver fejlsøgning skriver den

USB-sammensat enhed kan ikke fungere korrekt med USB 3.0. Ikke løst Ikke løst

Hvis USB 2.0-enheden ikke er kompatibel med USB 3.0, kan problemet løses ved at tilslutte den til en USB 2.0-port.
USB-sammensat enhed er en ældre USB-enhed, og den fungerer måske ikke med USB 3.0 Oplysninger

Nogle USB 2.0-enheder er ikke kompatible med USB 3.0. Problemet kan løses ved at tilslutte dem til en USB 2.0-port.
20. januar 2019 - 22:41 #3
Problemet er at jeg ikke har en USB 2.0 udgang i min nye computer
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2019 - 22:46 #4
ja det er printeren som er problemet.
enten køber du ny printer, eller et usb 2.0 kort

https://www.conradelektronik.dk/p/4-1-porte-usb-20-controller-kort-usb-a-pci-logilink-usb-20-4-1-port-pci-971431
20. januar 2019 - 22:49 #5
printeren er også helt ny :(
20. januar 2019 - 22:50 #6
eller rettere nykøbt fra ny
Avatar billede poko1 Ekspert
20. januar 2019 - 22:58 #7
Prøv at kigge i Enhedshåndteringen og se om der er markeringer?
https://ibb.co/HCMM8hk
21. januar 2019 - 00:05 #8
---------------------------------------------------------------
KAN IKKE ANBEFALES

Jeg prøvede at fjerne USB-rodhub (USB 3.0)
Jeg fandt anbefaling om at fjerne driveren.
Det kunne jeg ikke få lov til, så jeg prøvede at fjerne enheden.
Det resulterede i at jeg intet kunne gøre.
Mus og tastatur var slukket helt
Efter genstart var alt normalt igen.
---------------------------------------------------------------

Løsningen var at gå direkte til hjemmesiden for mit produkt, i mit tilfælde

HP Customer Support - Download af software og drivere

https://support.hp.com/dk-da/drivers/selfservice/hp-photosmart-5520-e-all-in-one-printer-series/5157533?jumpid=in_r11839_dk/da/SWDLanding/TopProducts

download software
installer

Løsningen er altid nemmere at se når man har fundet den :)

Tak for hjælpen
Avatar billede poko1 Ekspert
21. januar 2019 - 06:19 #9
En løsning du sikkert havde fået hvis du fra start havde fortalt hvilken printer det drejede sig om. det er ikke et ukendt problem med HP.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
21. januar 2019 - 08:20 #10
Anden løsning. Da printeren understøtter Wifi tilkobling og derved kan blive til en netværksprinter. Så vil et USB kabel være unødvendig.