Avatar billede Mak Praktikant
21. januar 2019 - 09:31 Der er 8 kommentarer

efter update problemer

har lige opdateret svogerens 3-4 år gamle laptop fra win 8 til win 8.1, desv har han så brugt sin gmail konto til logon til win 8'eren,, nu kan jeg så ikke logge på laptoppen her i konfigurationsopsætningen selvom det er det rigtige kodeord nok fordi den ikke vil acceptere andet end en live/outlook/hotmail konto i den nyere version ? og kan ikke ændre logon konto på dette stadie,, så hvordan kommer jeg videre herfra.
mvh Martin
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2019 - 10:07 #1
Det er ikke gmail kontoen der har været brugt - det er kun selve mailadressen der udgør brugernavnet, og det fungerer fint op til og indtil videre med Win10.

Hvis du er 100% sikker på du bruger det rigtige keyboard, har internetforbindelse (så den kan validere), og at du ikke har numlock eller capslock slået til, så må du gendanne passworded hos Microsoft på https://logon.live.com (Tast brugernavn - og derefter glemt password). Så bliver der tilsendt et recovery link til mailadressen, som du selvfølgelig skal kunne tilgå.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. januar 2019 - 10:12 #2
Enig med #1
Avatar billede Mak Praktikant
21. januar 2019 - 10:39 #3
loggede ind på laptoppen i går aftes for at opdatere den, det var en gmail konto der stod som bruger og tastede koden ind og kom ind på den konto,,,, nu efter opdateringen fra 8 til 8.1 så vil den ikke acceptere samme kode ! ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2019 - 11:00 #4
Nej, men som sagt kan du have slået CapsLock eller Numlock til, så du faktisk taster det forkerte password. Det kan også være tilfældet, hvis du har fået lagt et forkert tasteturlayout på.
Prøv at taste passwordet i feltet for brugernavnet, hvor du kan se det i klartekst.
Avatar billede Mak Praktikant
21. januar 2019 - 13:45 #5
der er kun et felt jeg kan udfylde,, det er til passwordet, efter jeg har indtastet det så kan jeg se at passwordet er tastet korrekt ind, har både haft forbindelsen som kablet og trådløs, så det ligger heller ikke der
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2019 - 14:03 #6
Prøv så fra din egen pc, at gå på https://login.live.com og se om du kan logge på med brugernavn/password.

Kan du, har du et problem med eks. internetforbindelsen på PC´en.
Kan du ikke, har du et problem med kontoen, eks. password er blevet ændret af en anden. Så bruger du muligheden på samme side til at nulstille password (igen - kræver adgang til den tilknyttede mailadresse)
Avatar billede Mak Praktikant
23. januar 2019 - 02:36 #7
nu kører den stationærer i win10, der accepteres ikke andet en en windows mail login i den version som jeg har, det er en Gmail.com han bruger,så det kan jeg ikke
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. januar 2019 - 10:24 #8
Det skyldes nok at du har fået den aktiveret i første omgang med det login der nu virker, og ikke den gmail bruger som skulle have været på.

Selvfølgelig kan man ikke logge på en hvilken som helst PC med en tilfældig Microsoft konto - det skal man have adgang til.

Under installationen skal man angive den konto, der skal høre til masinen - og har du brugt din windows mail til login, er det den, maskinen låses til.

Du KAN dog gå ind i brugeradministration, og give tilladelse til at en anden microsoft konto (gmail kontoen) kan få adgang til maskinen - så det er enten det du skal, eller reinstalere den igen, og så logge på med den rigtige konto fra starten af.