Avatar billede Lisbc Praktikant
24. januar 2019 - 13:51 Der er 4 kommentarer

Sort skærm på bærbar- også på tilkoblet extern skærm

Jeg har en Lenovo T530, som er gået i sort.

Den blev lukket om eftermiddagen på normal vis og da den blev åbnet næste morgen, var den sort.
Så koblede jeg den til en større extern skærm, login feltet toner frem, og lige
da password'et var tastet ind, blev også den externe skærm sort.
Og det har den været siden.
Den externe skærm virker ok hvis den kobles på en anden pc.
Hvad gør jeg nu?

Mvh Lisbc
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. januar 2019 - 14:23 #1
Prøv at koble sætte stikket fra strømforsyningen i og tænd for denne.
Prøv derefter at starte maskinen op. Det kan være at batteriet i din computer er defekt.
Avatar billede hjolsen Ekspert
24. januar 2019 - 14:30 #2
Prøv at  tasterne for extern skærm : Fn + F3  .
(mener det er F3 på Lenovo)
Avatar billede poko1 Ekspert
24. januar 2019 - 14:35 #3
Kunne tyde på et varme problem, især hvis dette kan gentages efter afkøling?
Har du prøvet at trykke på Wintasten + P køre pil ned at vælge Skærm m/ ekstra skærm?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2019 - 15:08 #4
Min egen windows 7, gik i sort efter login sidste år.
Det viste sig at være en masse windows firewall undtagelser i registreringsdatabasen, der gjorde det. jeg rensede dem væk med Ccleaner, og nu virkede windows normalt igen.

Hvis du laver en safe boot, og så bare totalt sletter din grafikkort driver, er der en chance for at den bliver kureret. så boot normalt, og installer dit grafikkort igen bagefter