Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2019 - 13:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

USB dongle understøtter ikke Miracast

Jeg har købt denne dongle til mine bluetooth telefoner, og installeret den medfølgende driver.
https://www.av-cables.dk/bluetooth-usb-dongle/mikro-bluetooth-version-4-0-dongle.html
Men de virker ikke, jeg får at vide, at de ikke understøtter Miracast.

Derimod har jeg denne bluetooth modtager, som virker fint.
https://www.av-cables.dk/bluetooth-modtager/n-a-2155.html

Kan jeg gøre noget med dette Miracast problem?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2019 - 14:12 #1
det bliver sværere og sværere at finde dimsen - citat fra Tomshardware
A note on Miracast: Miracast, as a technology, has not received any substantial upgrades in the last few years. Major companies don't produce standalone Miracast devices anymore. Almost every Android phone and Windows PC has Miracast technology built-in, as do major streaming devices, like the Roku players and the Amazon Fire TV. In other words: If you want to use Miracast, you probably already have devices that can do so.

så evt nye telefoner der understøtter miracast
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2019 - 14:24 #2
Tak for info. Og undskyld for manglende beskrivelse af problemet. Jeg har købt en ny stationær computer, hvor jeg ser video. Så den dongle sidder i computeren, som kører med Windows 10.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2019 - 15:05 #3
Min WD TV Live mediafspiller bruger Miracast, og efter en windows 7 opdatering i 2018, kan den overhovedet ikke logget på netværket mere. det er ligemeget hvad jeg gør, der er rød lampe på min router. den er bare død, så nu har jeg købt en Raspberry Pi 3B+
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2019 - 15:34 #4
#3 Jeg har slået den op på nettet, men de 2 billeder ligner ikke hinanden.
Hvordan sættes den fast på bundkortet?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2019 - 15:56 #5
#3 - har du tjekket, om du logger på 2,4 eller 5GHz wifi - nogle dimser kan kun 2,4.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2019 - 14:24 #6
#1 Fra dit citat:"Almost every Android phone and Windows PC has Miracast technology built-in, "
Så skulle man jo tro, at det også galt Windows 10 home?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2019 - 14:53 #7
win 10 kan godt miracast, hvis ellers pc har den fornødne hardware indbygget
https://support.microsoft.com/da-dk/help/4012820
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2019 - 15:37 #8
Der står Enheden understøtter ikke Miracast så du kan ikke projicere trådløst til den.
Men det gælder vist ikke , ikke for Bluetooth.

Jeg har sat donglen i igen, men uden at installere den medfølgende driver. Den blev fundet alligevel.  Så nu er der lyd på telefonerne.
Tak for jeres indlæg. 😊