Avatar billede degnens Juniormester
27. januar 2019 - 11:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Joomla: ændre redaktør til administrator i ftp

Vi har en ældre hjemmeside sat op i Joomla. Inden længe skal den erstattes af en ny side i WP. Indtil da har vi brug for at ændre nogle kontaktinformationer på den gamle side. Vi har siden hostet på vores webhotel hos Unoeuro og adgang til alle filer bag kulissen. Men vi har kun en redaktør-adgang til det almindelige kontrolpanel for siden. Den side vi skal redigere bankkontonummer på, kan ikke ændres af en redaktør, men kun af en administrator. Vi har ikke administrator login og ikke mulighed for at få det igen. Men jeg har hørt, at man i filerne på webhotellet kan opgradere redaktøren til administrator. Hvor og hvordan gør jeg det?
Avatar billede Joomlakonsulenten Juniormester
27. januar 2019 - 13:15 #1
Hej,

Det skal gøres via databasen.

Kontakt mig gerne via min hjemmeside og så kigger jeg gerne på det.

Mvh.
Michael Sønderup Nielsen
Senior udvikler og Joomla ekspert
www.joomlakonsulenten.dk
Avatar billede degnens Juniormester
27. januar 2019 - 13:37 #2
Hvor ligger databasen og hvad hedder den? Vil gerne lære at kunne gøre det selv.
Avatar billede Joomlakonsulenten Juniormester
27. januar 2019 - 13:49 #3
Har du nogen erfaring med MySQL og PHPmyadmin?

/Michael
Avatar billede degnens Juniormester
27. januar 2019 - 18:39 #4
Hmm, erfaring er nok så meget sagt, men jeg ved da, hvordan jeg får webadmin adgang til myspl databasen for siden. Jeg har fundet de to tabeller, hvor der står noget om brugerprofiler og hvor jeg har fundet både Super Brugeren og den redaktør-profil, vi har adgang til. Jeg har forsøgt at sammenligne de to, men kan ikke der se, hvilket felt der er oplysninger, som markere de to profiler som henholdsvis superbruger/administrator og redaktør. Jeg har forsøgt at ændre mailadressen på Superbrugeren til min egen mailadresse og forsøgt at få tilsendt en "glemt-adgangskode" mail, for at kunne nulstille den. Men så fik jeg blot fejlmeddelelsen, at der ikke kan sendes verifikations-mail til en super-bruger, så jeg skal bruge en anden user. Men det nytter jo ikke noget, for dem har jeg allerede adgang til...?
Avatar billede Joomlakonsulenten Juniormester
27. januar 2019 - 19:59 #5
Find ID'et på den bruger du vil ændre i tabellen _users

Husk ID'et.

Gå så til tabellen _user_usergroup_map

Find ID'et og ændre group_id til 8

/Michael
Avatar billede degnens Juniormester
27. januar 2019 - 21:11 #6
Tak, det var lige, hvad jeg manglede!
Avatar billede Joomlakonsulenten Juniormester
27. januar 2019 - 21:22 #7
Ingen årsag. ;-)

Mvh.
Michael - Joomlakonsulenten