Avatar billede svenj Praktikant
31. januar 2019 - 14:37 Der er 6 kommentarer

kan skærmen på 2 bærbare sluttes sammen?

Hej,

Jeg skal bruge en ekstra skærm til min bærbar til en eksamen.  Jeg har en extra bærbar, de har begge et skærm stik, er det kun en udgang? eller kan det lade sig gøre at koble dem sammen og derved bruge den ene bærbar som ekstra skærm?
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. januar 2019 - 14:48 #1
Her - måske - fundet noget her:

https://www.youtube.com/watch?v=Ha8vv00EKfg
Avatar billede svenj Praktikant
31. januar 2019 - 16:26 #2
Hej
Det tror jeg desværre ikke virker, da det kun er muligt at logge en pc på eksamen.
jeg skal bruge en pc og 2 skærme, så en opgavetekst kan være på den ene skærm mens jeg svare på spørgsmål på den anden skærm.
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2019 - 16:55 #3
Kan du ikke bare have to vinduer åbnet samtidig side om side, det ene med opgaveteksten, det andet med spørgsmålene?
Avatar billede eurositi Ekspert
31. januar 2019 - 16:57 #4
Som jeg har forstået det skal du bare tilslutte én ekstra skærm til din bærbare. Den anden skærm er selvfølgelig din bærbares medfødte skærm.

Jeg bruger dagligt skrivebordsudvidelse til dét, du beskriver. Du åbner bare dit tekstbehandlingsprogram til opgaveskrivningen på den ene skærm. Derefter starter du programmet, hvor du svarer på spørgsmål. Træk vinduet med dette program over på den anden skærm. Begge kan køre i fuldskærmsvisning.

Du tilslutter bare din ekstra skærm til skærmporten på laptoppen og trykker Windows+P og vælger "Udvid skrivebordet". Se evt. denne lille videoguide: https://www.youtube.com/watch?v=hdLHQp_ZtIw
Avatar billede eurositi Ekspert
31. januar 2019 - 16:58 #5
Ignorér mit svar i #4. Havde fejllæst din beskrivelse.
Avatar billede svenj Praktikant
01. februar 2019 - 07:25 #6
Jeg har ikke en ekstra skærm, men jeg har 2 bærbar så kunne det være super hvis de nu sættes sammen. Det er et eksamensprogram derfor kan det ikke bare køre på begge bærbare parralelt.