Avatar billede Wombasse Novice
21. februar 2019 - 10:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

VBA kode der bestemmer filnavn og derefter gemmer på Sharepoint

Jeg har en excel skabelon i Sharepoint, hvor der hver dag skal oprettes en ny rapport ud fra.

Jeg har brug for hjælp til en kode der gemmer den nye excel rapport med følgende kriterier:

1. Vælger filnavn ud fra en tekst i en bestemt celle (her er det celle "W1" i Ark1)
2. Gemmer i .xlsm format
3. Automatisk vælger stien til den https://teamsite..... side på sharepoint og gemmer.

Jeg arbejder i Excel 2016 - og vores Teamsite er oprettet i sharepoint 2013 (Ihvertfald ikke 2016 versionen)

Håber der er en der kan hjælpe :)
Avatar billede kim1a Ekspert
21. februar 2019 - 11:11 #1
Kan du ikke prøve at optage det med makrooptageren så kan vi hjælpe med at rydde op så den ser lækker ud.
Avatar billede Wombasse Novice
21. februar 2019 - 11:21 #2
Jeg får ikke den del med, at den skal henvise til teksten i cellen.. det vil være ny filnavn hver gang der gemmes.Håber dette giver mening..

Sub Gemsom()
'
' Gemsom Makro
'

    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
        "https://teamsites.arlaintra.net/sites/HOCO/Dgnrapporten/Døgnrapport%2019-02-19%20Dag.xlsm" _
        , FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False
End Sub
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
21. februar 2019 - 12:58 #3
prøv noget ala:

Sub Gemsom()
'
' Gemsom Makro
'

Dim wb as Workbook
Dim ws as worksheet
dim rCell as range
dim sSti as string
dim sFile as string
dim sPath as string
set wb=thisworkbook
set ws=wb.sheets("Ark1")
set rCell=ws.Range("W1")
sSti="https://teamsites.arlaintra.net/sites/HOCO/Dgnrapporten/"
sFile= rCell.value & Date & ".xlsm"
sPath=sSti & sFile

wb.SaveAs Filename:=sPath _
                , FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled, CreateBackup:=False
End Sub

ej testet

Jan
Avatar billede kim1a Ekspert
21. februar 2019 - 13:17 #4
Her er en simpel løsning som gemmer på samme sted som den fil du kører makroen fra:

Sub Gemsom()
'
' Gemsom Makro
'
Dim strFilePath As String
Dim strFileName As String

strFilePath = ThisWorkbook.Path
strFileName = ThisWorkbook.Sheets(1).Range("W1").Value

Application.ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=strFilePath & "\" & strFileName & ".xlsx"

End Sub
Avatar billede Wombasse Novice
21. februar 2019 - 14:34 #5
Kim1a

Jeg har lige prøvet din løsning og får valget om den skal gemmes uden VB- altså uden makroer.
Hvis jeg siger ja - får jeg error: 400 - siger jeg nej - får jeg run-time error '1004'.

Jan

Jeg får run-time error '9' på din løsning..
Avatar billede kim1a Ekspert
21. februar 2019 - 14:54 #6
Hvad sker der hvis du siger:
Sub Gemsom()
'
' Gemsom Makro
'
Dim strFilePath As String
Dim strFileName As String

strFilePath = ThisWorkbook.Path
strFileName = ThisWorkbook.Sheets(1).Range("W1").Value

Application.ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=strFilePath & "\" & strFileName & ".xlsb"

End Sub
Avatar billede Wombasse Novice
21. februar 2019 - 15:03 #7
Den kommer stadig og spørger om den skal gemme med eller uden makroer. Uanset hvad jeg svarer får jeg nu error - '400'
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
21. februar 2019 - 15:31 #8
Prøv denne

Option Explicit

Sub Makro1()
'
' Makro1 Makro
'

Dim wb As Workbook
Dim ws As Worksheet
Dim rCell As Range
Dim sPath As String
Set wb = ThisWorkbook
Set ws = wb.Sheets("Ark1")
Set rCell = ws.Range("W1")

sPath = "https://teamsites.arlaintra.net/sites/HOCO/Dgnrapporten/" & rCell & ".xlsm"
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=sPath, FileFormat:=52, CreateBackup:=False
End Sub

Jan
Avatar billede Wombasse Novice
21. februar 2019 - 15:50 #9
Jan:
Nu får jeg "Subscript out of range" - besked.
Avatar billede Wombasse Novice
21. februar 2019 - 15:53 #10
Jan - det virker.. Jeg havde mellemrum i mit fane navn - og efter rettelse virker det.
Tak til jer begge to :)
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
21. februar 2019 - 15:58 #11
Velbekomme