Avatar billede scholes Mester
25. februar 2019 - 11:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sortere tabel efter række

Jeg har en tabel med en række data.
Tabellen løber fra kolonne A til V og fra
Række 6 til til 39..

Jeg ønsker at sortere tabellen fra ud fra de tal der står i række 7.
Der skal sorteres faldende, så højeste tal kommer først..

Eks;

A    B  C  D  E
1    8  7    10  4

Rækkefølgen efter sortering:

D    B  C  E  A
10  8    7  4  1

Er det muligt ?
Avatar billede Daffodil Professor
25. februar 2019 - 11:43 #1
Du markere række seks og sætter filter på "Data" - "Filter"

Så kan du sortere som du vil.
Avatar billede scholes Mester
25. februar 2019 - 11:44 #2
Jeg har prøvet at "vende" sorteringen fra Ventre mod Højre under indstillinger.
Det fungerer også det det lille eksembel beskrevet ovenfor...

Men jeg synes ikke alle mine data bliver sorterer, når jeg har data i kolonne A til V og fra Række 6 til til 39..
Avatar billede Daffodil Professor
25. februar 2019 - 11:56 #3
Jeg har lige prøvet på et meget større regneark og det virker uden problemer.

Har du mulighed for at uploade regnearket til Dropbox? og lægge linket her i tråden.
Avatar billede scholes Mester
25. februar 2019 - 11:57 #4
Har det mon noget at sige, at den række (7) jeg ønsker at sortere efter indeholder en =SUM formal??

Række 6 (indeholder et navn) sorteres korrekt, men talene i række 7 flyttes ikke med..

Det skal også nævnes, at alle tal mellem kolonne B til V og række 17 til 46 indeholder SUM.HVISER funktioner..

Det er en dynamisk tabel jeg ønsker at sortere i ...
Avatar billede Daffodil Professor
25. februar 2019 - 12:06 #5
Det burde ikke være noget problem.
Avatar billede scholes Mester
25. februar 2019 - 12:25 #6
https://www.dropbox.com/s/gyatjhl2lhjhfof/Oms%C3%A6tningstal%20MBP%20markeder.xlsx?dl=0

Kort forklaring:

Når jeg året ud fra en Drop-drop down ændres omsætnings tal.

Når omsætningstal ændres ønsker jeg sortere, så højeste omsætning står først.
Fx : 2019
1. ProSoru
2. Baxter

1. Baxter
2. ProSouce
3. Transgourmet
Avatar billede Daffodil Professor
25. februar 2019 - 12:57 #7
Ah nu ved jeg hvad du er efter.

Det er ikke muligt at sortere på en række kun kolonne, men du kan løse det ved at lave en pivottabel på fanen ATDATA. Her må du lege dig lidt frem indtil du får den visning der dækker dit behov.
Avatar billede scholes Mester
25. februar 2019 - 12:58 #8
Ok - tak for hjælpen... !!
Avatar billede Jan K Ekspert
25. februar 2019 - 14:34 #9
Man kan nu godt sortere efter rækker, men jeg kan ikek se din fil, så om det løser dit problem er jeg ikke sikker på.

Vælg Sorter og Brugerdefineret sortering.
Klik på Indstillinger
Klik på Sorter fra venstre mod højre
Vælg den række, du vil sortere efter
Vælg rækkefølgen Største til mindste