Avatar billede Klaus W Guru
09. marts 2019 - 21:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med formel

Godaften
Jeg er løbet ind i et lille problem.
I min tjenesteplan, kan man skrive forskellig ting alt efter om man er ude og sejle, har vagt osv.
Hvis man nu har vagt eller sejler en dag som lang fredag, skal min formel kun regne den som en dag, det er her mit problem er. Hvis jeg taster S tæller den både som en helligdag og en fredag.
Men den skal kun tælle som den ene, eller den ene skal ophæve den anden.
Mine formler ser ud som følgende.
=HVIS(OG(W35="S";UGEDAG(W9;2)>5);"fts";""), for søndage
=HVIS(OG(W35="S";W3=SAND);"h";""), for helligdage
Håber nogle kan hjælpe.
På forhånd tak
Klaus W
09. marts 2019 - 22:02 #1
Ikke sikkert jeg forstår det hele korrekt... men prøv med to HVIS sætninger indeni hinanden - valider først om S - dernæst på ugedagen - tænker jeg...
=HVIS(W35="S";HVIS(UGEDAG(W9;2)>5);"fts";"h");"")
Avatar billede Klaus W Guru
09. marts 2019 - 22:11 #2
Godaften Flemming jeg kan ikke få det at virke, ikke for at være uhøflig, kikker på det i morgen og kommer med en bedre forklaring
Tak KW
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
09. marts 2019 - 22:48 #3
Formoder W3 fortæller om det er en helligdag!

prøv =HVIS(W35="S";HVIS(UGEDAG(W9;2)>5;"fts";HVIS(W3=SAND;"h";""));"")
Avatar billede Klaus W Guru
10. marts 2019 - 10:48 #4
Jeg kan altså ikke få den til at fungere :-)
Er jo ikke helt stærk i det.

Klaus W