Avatar billede Butterfly Ekspert
21. marts 2019 - 07:54 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

AutoFill, så længe der er tal/tekst i række 1

Jeg har noget VBA der laver AutoFill, så længe der er tal/tekst i kolonne A
Selection.AutoFill Destination:=Range("B2:Y" & Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row)

Hvordan ser det ud, hvis det er i forhold til række 1.
Jeg har brug for AutoFill fra kolonne B til ?? variabelt hver gang
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
21. marts 2019 - 10:08 #1
Mon det er noget alla:

Option Explicit
Dim rC1 As Range, rC2 As Range
Sub test()
Set rC1 = Cells(Selection.Row, 2)
Set rC2 = Cells(Selection.Row, Range("A1").End(xlToRight).Column)
Cells(Selection.Row, 2).AutoFill Destination:=Range(rC1.Address & ":" & rC2.Address)
End Sub

Jan
Avatar billede Butterfly Ekspert
21. marts 2019 - 11:24 #2
Hej Jan
Kan jeg kombinere det med at den kopier ned så længe der er tal/tekst i kolonne A?
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
21. marts 2019 - 11:55 #3
Ja prøv noget alla

Option Explicit

Dim iCount As Integer
Dim rC1 As Range, rC2 As Range
Sub test()
    ' fra række to til sidste række i A
    For iCount = 2 To Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
        Set rC1 = Cells(iCount, 2)
        Set rC2 = Cells(iCount, Range("A1").End(xlToRight).Column)
        rC1.AutoFill Destination:=Range(rC1.Address & ":" & rC2.Address)
    Next
End Sub

Jan