Avatar billede MrGalant Novice
22. marts 2019 - 18:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge ind på Router

Jeg  har en zyxel p2601hn-f1 router fra fullrate som jeg ikke kan logge ind på, kan se at Default Gateway  er 192.168.1.1 men hverken chrome firefox eller microsoft edge kan logge ind på add, har prøvet at reboote routeren og et hard reset til fabriksindstillinger men inter har hjulpet, så ville hører om der er nogen der har oplevet dette problen, og har en løsning

På forhånd tak
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2019 - 18:35 #1
Har ikke sådan en router, men tænker måske om det er sikkerhedsprogrammerne der lukker dig ude??
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2019 - 18:42 #2
har du forsøgt 192.168.1.1:8000 eller :5000 ?
hvad siger manualen ?
Avatar billede milter Ekspert
22. marts 2019 - 18:50 #3
Prøver du at logge du ind trådløst eller med kabel?

"Opsætning af trådløst netværk direkte på routeren
For at logge på din router skal du i browseren skrive http://192.168.1.1, vi anbefaler at dette gøres via et netværkskabel til udstyret."

https://www.fullrate.dk/kundeservice/bredbaand/router/zyxel-p-2601hn-f1
Avatar billede MrGalant Novice
22. marts 2019 - 19:11 #4
Med kabel, har også prøvet men en bærbar pc direkte til router og det er det samme resultat This site can’t be reached 192.168.1.1 refused to connect.
Avatar billede milter Ekspert
22. marts 2019 - 19:32 #5
Her er link til nogle forslag til at løse problem med  "connection refused" :

https://www.toppctech.com/err-connection-refused-error-fixed/
22. marts 2019 - 19:38 #6
kan du se den Netværk netværksinfrastruktur
Avatar billede kurtba Ekspert
22. marts 2019 - 19:52 #7
Du har vel været opmærksom på, at du skal holde reset knappen inde i 30 sekunder, mens routeren er tændt, før den nulstiller.
https://www.fullrate.dk/kundeservice/bredbaand/router/zyxel-p-2601hn-f1
Men ellers må du ringe til fullrate og høre dem om, hvad der er galt, da de kan også kan tilgå routeren.
Avatar billede MrGalant Novice
22. marts 2019 - 20:20 #8
yep kan godt se det i netværksinfrastruktur og der står ip add som Device webpage http://192.168.1.1:30006 og ip address er 192.168.1.1, og den der heder 192.168.1.1:30006 virker, mange tak til jer alle sammen, det var godt nok ved at blive for meget at det bare ikke ville virke

Men tusind tak for hjælpen
Avatar billede WoFuMu Praktikant
27. marts 2019 - 17:27 #9
Hej MrGalant.

Jeg har præcis samme problem.

Jeg har været i kontakt med Fullrate igennem længere tid vedr. dette problem.

Jeg kan ikke tilgå min routers web interface på 192.168.1.1:30006 eller http://ip:30006 som er det nye kundeservice foreslår. Jeg kan heller ikke tilgå min router fra min public ip adresse.

Jeg kan fange min routers web interface på port 80, men hverken brugernavn eller kodeord virker!

Jeg er meget aktiv og følger op på min sag, men den strander hele tiden med, at kundeservice må oprette en sag til deres udviklere. Herefter stopper al kommunikation til jeg igen kontakter Fullrate og fremlægger mit problem endnu engang.

Senest i dag fik jeg af vide, at jeg er den eneste der har problemet!!!!

Et andet problem er, at jeg får indkomne tcp/ip forbindelser til mine computere, som altså befinder sig bag min router. Det burde simpelthen ikke kunne lade sig gøre. McAfee's firewall er fuld af blokeringer fra forsøg på indtrængning. Siger disse adresser og porte Jer noget?

Det er kun et udpluk. Det vrimler med mærkelige adresser.
Avatar billede davidradio Praktikant
09. august 2019 - 08:42 #10
1. Nulstil modem til standardindstilling
2. Åbn browsertype: 192.168.1.1
Avatar billede davidradio Praktikant
09. august 2019 - 08:43 #11
1. Nulstil modem til standardindstilling  i 30 sekunder
2. Åbn browsertype: 192.168.1.1