Avatar billede Adam Hedeholm Novice
29. marts 2019 - 15:31 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Google Download Virker Ikke!

Hejsa

Jeg har forleden lavet en fuld systemscanning af min pc, og har dermed slettet Google Chrome, for så at downloade den igen. Men da jeg ville til at downloade Chrome, kom der en besked op:

"Din netværksadministrator anvender en gruppepolitik, der forhindrer installationen."

Jeg har prøvet at slå internettet fra, men det virker ikke.
Jeg bruger Bitdefender som Anti-virus hvis det kan være til nogen nytte.

Jeg vil bare gerne bruge Google Chrome igen, i stedet for Microsoft Edge.
Avatar billede KHN Guru
29. marts 2019 - 16:15 #1
Prøve at hent denne exe-fil (BEMÆRK-Filen vil være til rådighed: 1 uge):
https://fil.email/rLOmZmag?&showconfirmation=true
og se om det så kan lad sig gøre.
Avatar billede KHN Guru
29. marts 2019 - 16:25 #2
Gennemgå evt. også denne vejledning for at løse problemet - hvis ovennævnte ikke virker:
https://support.google.com/chrome/answer/6315198?hl=da
Avatar billede klaudi Ekspert
29. marts 2019 - 17:03 #3
Måske du kan få lov at hente Chrome offline installer

Installer Chrome offline
Hvis du har problemer med at downloade Chrome på din Windows-computer, kan du prøve det alternative link nedenfor for at downloade Chrome på en anden computer.

Download det alternative installationsprogram til Chrome på en computer med internetforbindelse.
Flyt filen til den computer, hvor du vil installere Chrome.
Åbn filen, og følg vejledningen på skærmen for at installere.
Det er helt normalt, hvis du lander på den almindelige downloadside. Selvom installationsprogrammerne ligner hinanden, fortæller et særligt tag os, hvilket et der er bedst til dig.

Når du har downloadet filen, kan du sende den til en anden computer.
https://www.google.com/intl/da/chrome/browser/desktop/index.html?standalone=1
Avatar billede posten Ekspert
29. marts 2019 - 17:48 #4
du kan jo også finde internetexplore og hente google crome den vej
har før via edge haft problemer med at hente google chrome
"C:\Program Files\internet explorer\iexplore.exe"
Avatar billede Adam Hedeholm Novice
29. marts 2019 - 18:37 #5
Ingen af de metoder virkede desværre, men i må meget gerne blive ved med at komme med ideer til løsninger, det hjælper meget.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. marts 2019 - 21:30 #6
fra en anden pc - hent installationsprogrammet til usb - sæt den til din pc, og kør programmet.
Avatar billede 450025 Ekspert
30. marts 2019 - 02:45 #7
Adam Hedelholm jeg blander meg inn lidt her  fordi du skriv.
"Din netværksadministrator anvender en gruppepolitik, der forhindrer installationen."

Dette er ikke noe jeg har vert plaget med, du skriv videre i #5 først hvilket system kjøre du? Skal vi gjette dette?
Er det Win10 du bruker hvorfor bruker du da Betdefender Gratis kanskje ok betalt er joda er det nødvendig,
Bruker selv Win10 Defender Gratis + Malvarebytes Fri har kjørt på den maten i over et halvt år nå på flere computere uten problemer. Klart at avstand fra nesa til skjem har en viss betydning.

Jeg ser ikke bort ifra at #3 og #4 kan ha rett claes57 har jo også en tanke, for min del sliter jeg også seier ikke jeg gjør rett, men Edge er jo et program som stadig presser seg frem om du reinstallere jeg hater den, fordi som deg er det Google Chrome som den jeg bruker og dit ønske også..

Har du vert på innstillinger søkt i Standart Apper og valgt Google Chrome virker ikke det? Jeg laster da ned Google Chrome.no,  du skal vel ha Google Chrome.dk  det funker hver gang det, dette med det du skiv har jeg aldri opplevd (netværksadministrator anvender en gruppepolitik
Håper du får det til da men som sagt er det Win7 er jeg helt blank, da anbefaler jeg du bytter til Win10 ha en fin dag..
Avatar billede poko1 Ekspert
30. marts 2019 - 08:05 #8
Hvilken version af Windows 10 kører du er du opdateret?
Prøv at trykke på Windowstasten + S = Søg skriv Winver og tryk ok og oplys Versions nr.
https://ibb.co/0YnG1Jy
Hvis ældre så hent den her!
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Vælg opdater nu
Avatar billede 450025 Ekspert
30. marts 2019 - 08:52 #9
Dette er greit poko1 men hvorfor skal det være så vanskelig og fortelle hvilken versjon man kjøre det er der nesten ingen som forteller, mange kjøre Win7 noen Win10  hva er problemet med dette. Gjetning ja ok.
Avatar billede posten Ekspert
30. marts 2019 - 09:18 #10
arne : bakker dig op i det med antivirusen i #7
kan stadig ikke forstå han ikke kan hente google chrome jeg oplevde det på en anden bærbar hvor den blev ved med en gruppegodkendelse når  man brugte edge men gik i programmer/windows tilbehør hvor jeg fandt explore når jeg i den søgte google chrome ku jeg godt hente den men sådan er der jo så meget
men hvis du stadig ikke har fået din google chrome prøv i stedet for at hente  https://www.opera.com/computer/thanks?ni=stable&os=windows når den er hentet prøv så om du der kan hente din google chrome
efter min mening burde edge slet ikke være med nu da den stadig er for "grøn"
Avatar billede poko1 Ekspert
30. marts 2019 - 09:28 #11
#10 Til mange ting slår EDGE De andre med 7 mile skridt men som så tit er der jo delte meninger.
Nu er det jo sådant at hvis man kører Windows så er der stor sandsynlighed for at programmer de har udviklet passer til systemet.
Avatar billede 450025 Ekspert
30. marts 2019 - 11:49 #12
Bare lidt her er ikke uenig i det du forteller om antivirusen #10 vi er ofte os selv nærmest jeg bruker computeren masse hver dag, og vi må også være klar over der kan være delte meninger om ting..
Hvorfor gå over Bekken etter vatn , i over et halvt år på 3 computere har jeg bruk dette. Defender + Malwarebytes Fri uten problem, det vil jeg fortsette med men en bør ha tro på de man gjør.
Men gresset er ikke grønnere på andre siden det er synsbedrag det husk det.

Faktisk har jeg tro på Win10 også et flott system, at jeg har vert skånt for, gruppegodkendelse  er jo bare flott. Når det gjelder Nettlesere har vi også forskjellige meninger Tråstarter nevner Google Chrome, noen Edge, Opera, ikke noe galt i dette, Linus også. Noen hater Windows og bruker Mac det er et valg det.

Jeg bare nevnte det med Standart Apper funker hver gang. Men ved reinstaller så er Microsoft frempå, på prøv Edge da, mitt svar nei Takk men søker etter Google Chrome ofte der og det funker, at jeg da endre det til Google Chrome.no er bare mitt valg.

Selv poco1 har noen tanker men ofte savner jeg noe her som kunne gjøre ting enklere, fortell os hvilket styre system der brukes hvorfor er det så vanskelig? Tror det vil lette lidt når vi svare vi har mange Win7 enda men også Win10 blir der flere og flere av.
Avatar billede Adam Hedeholm Novice
30. marts 2019 - 15:01 #13
Tak for alle de mange gode svar

Men mit problem er måske lidt anderledes end i tror.

Jeg kan sagtens downloade Google Chrome ned på min computer, men når jeg så prøver at installere den, det er der det går galt, og den skriver det med netværksadministratoren.

Jeg bruger Windows 10, version 1803
Avatar billede poko1 Ekspert
30. marts 2019 - 15:07 #14
Det er jo en 1År gammel Version!
Jeg ville hurtigst muligt Opdatere til 1809
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede 450025 Ekspert
30. marts 2019 - 15:30 #15
Takk du kommer deg følg rådet til poko1 nytter ikke å sove i timen vet du. Der skjer masse på et år ser du.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. marts 2019 - 12:07 #16
Hvis maskinen siger at en gruppepolitik forhindrer installationen, kommer du ikke uden om at fjerne den politik.

Det er noget en administrator normalt ville sætte op i et virksomhedsmiljø, for at forhindre folk i at installere programmer uden om de officielle kanaler.

Det bringer det naturlige spørgsmål frem: Hvordan har du reinstalleret PC´en? - er det din egen, eller er den tilhørende et firma?

Er det en firmaPC, kan vi ikke hjælpe. Så må du have fat på virksomhedens IT-afdeling og høre, hvordan du kan installere Chrome.
Er det din egen, er det meget besynderligt hvordan der bliver lagt sådan en politik på...
Avatar billede Adam Hedeholm Novice
01. april 2019 - 21:03 #17
Ole_Madsen Mange Tusinde tak for svaret

Jeg vil rigtig gerne have at vide hvordan man så kan fjerne den politik, for det ved jeg altså ikke noget om hvordan man gør.

Pc'en er min helt egen, og der er ikke nogen forbindelse til noget firma med computeren.

Jeg ved virkeligt heller ikke hvordan politikken er kommet på vores internet, men jeg vil rigtig gerne have den af den, og gerne hurtigst muligt.

Tak for svaret igen
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2019 - 00:16 #18