Avatar billede NetBruger Praktikant
30. marts 2019 - 18:47 Der er 3 kommentarer

Netgear Nighthawk AC1900

Jeg har lige anskaffet en NG Nighthawk R7000-AC1900.
Jeg har fibernet og har forsøgt at få den på min forbindelse til Hiper.

Fra mediekonverteren til nighthawk routeren med et ethernet kabel, det skulle jo være ret enkelt.
Der sker bare ikke noget.

Jeg har logget ind i Netgear genie og forsøgt forskellige opsætninger, bla den automatiske opsætning. men Nighthawk kan ikke finde min internetforbindelse.

I Netgear Genie, kan jeg se at routeren ikke har nogen IP adresse fra ISP'eren
(Hiper), der står bare 0.0.0.0

Jeg downloadede seneste firmware, det skete der ikke noget ved.
Firmware Version
V1.0.9.64_10.2.64

Til slut skal jeg lige sige at internet forbindelsen virker fint med 2 andre routerer.
Der skulle vel ikke være een der har et hint?
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2019 - 19:41 #1
har du kørt opsætning som der står i manualen ?
kontakt din udbyder
Avatar billede INK Ekspert
30. marts 2019 - 20:07 #2
Dette link forklarer tilslutning
https://www.hiper.dk/images/pages/products/diagram-fiber-web-978ecfc0ef.jpg

Kablet fra mediekonverteren skal gå til Han-porten på routeren.

På hjemmesiden står følgende:
DIN EGEN ROUTER
Hvis du har din egen router, er du velkommen til at tilslutte den i stedet for routeren fra Hiper. Det kan du gøre ved, at sætte Hiper routeren i bridge mode. Du kan også koble din egen router direkte til forbindelsen, dette kræver dog, at du konfigurerer din router til at kommunikere på VLAN 101.
Hiper kan ikke love, at vi yder teknisk support på din egen router.

Det er åbenbart vigtigt, du indstiller din router til dette. Har ikke selv en tilsvarende router, så kan ikke hjælpe mere.
Avatar billede NetBruger Praktikant
31. marts 2019 - 11:38 #3
Jeg fik åbentbart ikke læst det hele...
Det har jeg nu :-)
Tak for hjælpen, jeg skal til at bridge min Hiper ZyXel router og se hvad jeg kan få Netgear nighthawk til.
Mvh