Avatar billede __Allan__ Seniormester
01. april 2019 - 20:14 Der er 4 kommentarer

Hvordan laver jeg en opdatering til min C# applikation ?

Jeg har lavet et lille program i C# (WPF)

Det er nu lykkes mig via nogle guides at lave en MSI setup-fil, så programmet installeres på tilfredsstillende vis. Skal dog rette lidt i config-filen, men dét er overkommeligt, og sikrer også at programmet ikke installeres uden min accept.

Til gengæld vil jeg gerne have mulighed for at lave smårettelser, og ændringer i programmet, for så at danne en ny installations-fil samt en opdaterings-fil, som blot opdaterer en eksisterende installation af programmet.
Med andre ord, vil jeg gerne kunne udsende en opdatering, som kan installeres oveni eksisterende installation, uden man er nødt til først at afinstallere den første udgave.

Jeg har kun haft held med at finde beskrivelser af hvordan man danner setup-filerne, ikke noget relateret til opdatering.
Endvidere ønsker jeg ikke at løsningen skal ligge på en server, men blot distribueres via mail eller en usb-nøgle.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2019 - 21:05 #1
det er komplekst
fordi, hvis du vil "opdatere" noget, så er der kun forbindelser mellem hovedprogrammet og opdateringer, hvis hovedprogrammet også er omskrevet.

du kan kun opdatere allerede eksisterende filer.
Avatar billede Syska Mester
02. april 2019 - 00:19 #2
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2019 - 01:41 #3
i praksis er de fleste updates, en komplet overskrivning af den originale exe og dll filer osv.

jeg ville hellere råde dig til at gøre dit program færdigt, så det er en ægte version 1.0 hvor alt virker. så skal det jo ikke opdateres!

en virusscanner opdaterer virus profilerne hver dag, og så engang imellem bliver hele programmet opdateret = overskrevet
Avatar billede __Allan__ Seniormester
02. april 2019 - 09:50 #4
#3: Ja, hvis det er sådan opdatering foregår, lyder det da lidt indviklet.
Applikationen skal installeres for et firma, lokalt på 10-12 af deres pc'ere placeret spredt ud over Jylland og Fyn. Dette skal jeg selv gøre i første omgang. Programmet virker fint pt, men alt efter feedback, kan det blive en mulighed med yderligere funktioner eller ændringer.
Det er hér jeg gerne ville slippe for at køre landet rundt for hver opdatering.
Hvis jeg blot kunne sende en fil de enkelte brugere kunne køre på deres maskine, vil jeg slippe for en masse unødig kørsel/arbejde.

#2: Jeg prøver lige at teste det med clickonce, om det kunne være en mulig løsning.

Tak for jeres svar!