Avatar billede MigMRF Juniormester
07. april 2019 - 20:22 Der er 1 kommentar

Datavindue til diagram forsvinder

Hej.
Jeg er igang med en større opgave hvor jeg skal bruge en masse statistik og derfor også en masse diagrammer. Jeg laver dem i word, da jeg gerne hurtigt vil kunne skrive tekst til. Nu har jeg så arbejdet i godt og vel 4 timer, og når jeg skal ind og redigere dataen begynder word at sige, at den sammenkæede fil ikke kan findes!? Den eneste løsning jeg indtil videre har fundet har været at genstarte word, men det hjælper kun kortvarrigt.

Nogle forslag?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
08. april 2019 - 00:01 #1
Ud fra din forklaring lyder det til, at du har kopieret data fra f.eks. Excel, og at data er indsat med link til kildefil(erne). Hvis data er linket fra andre filer, skal Word kunne finde den/de pågældende filer. Hvis det er korrekt, at data kommer fra eksterne fil(er), så prøv at se forklaringen under ”Fix” i følgende artikel: https://rajeevpentyala.com/2018/12/19/ms-word-the-linked-file-isnt-available/ (artiklen er på engelsk, men du kan ud fra illustrationerne og beskrivelsen finde de tilsvarende funktioner i dansk version af Word).