Avatar billede Keld Nielsen Forsker
08. april 2019 - 16:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Linieskift i tabel

Jeg har nogle tabeller hvor jeg ønsker linieskift ved et helt ord, som f.eks.:

Nu:
Dette er en prøvete
kst

Hvor jeg ønsker det om sådan:
Dette er en
prøvetekst

Det kan ikke bare gøres med en tvungen linieskift, da det er en responsiv opsætning, og derfor vil linieskiftene kommer forskelligt, alt efter opløsningen.
Findes der en CCS kode til det - synes jeg har ledt og skrabt ;-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. april 2019 - 16:48 #1
Vil mene at den burde klare det automatisk. Hvilket CMS og Plugin bruger du? WordPress?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
08. april 2019 - 16:50 #2
Her er et eksempel:
http://testplugin.prolightweb.dk/tabel/

Wordpress / Infinity Pro

Prøv at gøre browseren meget smal.
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. april 2019 - 17:19 #3
Se om du kan finde denne linje i din CSS:
.site-content article {
    word-wrap: break-word;
}

Det er nok den der gör det.

Source:
https://hobo.house/2016/07/15/quick-fix-for-wordpress-table-text-wrapping/
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
08. april 2019 - 17:45 #4
Den var der så desværre ikke, forsøgte istedet med:
.site-inner {
    clear: both;
    margin: 73px auto 0;
    max-width: 1280px;
    word-wrap: break-word;
}

Hvor jeg både har testet med at sætte den til 'normal' og også fjerne linien helt.
Stadig samme problem.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
08. april 2019 - 18:07 #5
Prøvede også at skifte til 'Twenty Nineteen' temaet - samme resultat, så det hænger åbenbart ikke sammen med valgte tema.
Avatar billede garrett Seniormester
09. april 2019 - 10:29 #6
I din style.css på linie 573 har du en "word-break: break-all;" hvis du fjerner denne eller sætter den til "break-word" så bør det spille.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
09. april 2019 - 11:09 #7
Se det var jo lige løsningen !

Mange tak ;-)