Avatar billede eslballe Praktikant
10. april 2019 - 19:59 Der er 3 kommentarer

Dvi-i

Hey folkens...

Jeg står og har købt et 1660 TI der kun understøtter display port og hdmi..

Da jeg har en Benq XL2411 der kun understøtter DVI og hdmi.
Det skal lige siges jeg har prøvet HDMI, det virker slet ikke xD forstår ikke helt hvorfor.

Men ihvertfald har hørt at man kan bruge displayport til Dvi. Men ved ikke om det så kan trække 144 hz.
Nogle der kan svare på det?

https://www.av-cables.dk/displayport-til-dvi/displayport-til-dvi-kabel-1-m.html?gclid=CjwKCAjwqLblBRBYEiwAV3pCJup8ZkEzH_pXhQCcNn4n2X2H8pTh-nT-5gB1xcR9xrHQy8krZIVXCBoCJG8QAvD_BwE
Tror i det vil hjælpe?

Kan i eventuelt sende nogle links til nogle kabler som ku være et bud.. Ville jeg virkelig være taknemlig for..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. april 2019 - 08:27 #1
Det er en "farlig" mission du er ude i :-) - de fleste vælger at købe skærm og grafikkort, så de passer sammen fra starten af. Derfor er der ikke mange der selv har prøvet at konvertere, og derfor har erfaringer med det - jeg tror desværre ikke du finder nogen her der har prøvet...

Når det så er sagt - du kan kun køre 144hz over DVI kabel, hvis det kører DualLink - altså DVI-D.

Men det ser ud til at det kabel du har, rent faktisk understøtter DVI-D, og til prisen er det da bare at prøve.

Glem at der står "guldstik" - det kan have en vis indflydelse på analoge lydstik, men ikke en fis på digitale computerforbindelser.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. april 2019 - 08:28 #2
P.S - HDMI understøtter slet ikke 144hz - og der kan være mange andre faldgruber i konverteringen, så der kan være mange årsager til at du ikke får det til at virke.
Avatar billede eslballe Praktikant
11. april 2019 - 09:54 #3
Hej tak for dit svar !
Ja men jeg er ikke så erfaren inde for pc verden. Og havde faktisk ikke tænk på det dvi i grafikkortet. Men man lære jo af det😂

Jeg prøver et kabel som det og ser om det virker der er ikke andet for :)