Avatar billede teis Seniormester
16. april 2019 - 10:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Referencer til andet ark og forskydning

Hej

brug for hjælp til:

I akt 1 skal jeg:
celle 1B referere til Ark 2 D6
Celle 1C referere til ark 2 I6
Celle 1D referere til ark 2 N6
Hvordan gør jeg det?

tak
Avatar billede kim1a Ekspert
16. april 2019 - 10:37 #1
Skriv = og tryk på ark 2 derpå D6

Eller skriv:
=ark 2!D6
Avatar billede teis Seniormester
16. april 2019 - 10:43 #2
Det ved jeg. Men vil gerne kunne hive den ud. Da det drejer sig om mange flere end de tre jeg har angivet. Så skal jeg gøre det samme i hver celle. Ved det er muligt at skrive i formel i den første celle og så hive den over de andre celler :)
Avatar billede kim1a Ekspert
16. april 2019 - 10:59 #3
Ah - det fremgik ikke helt af spørgsmålet.

Der er en forskydnings-formel, men er logikken blot 4 kolonner hen hver gang? Offset/Forskydning hedder funktionen.
Avatar billede teis Seniormester
16. april 2019 - 11:07 #4
Var lidt for hurtig til at skrive det. Men ja, den skal gå 4 kolonner hen hver gang i ark 2 (formlen skal være i ark1)
Avatar billede Nikolaj Forsker
16. april 2019 - 11:35 #5
denne tager hver 4. kolonne
=FORSKYDNING('Ark2'!$D$6;0;(KOLONNE()-1)*4)

Kan den bruges?
Avatar billede teis Seniormester
16. april 2019 - 11:52 #6
Meget :D
Men jeg kan se et problem jeg vil få med fremtiden:
Når jeg får flere date, Kommer jeg til at lave fire nye indsatte kolonner i Ark2. Når jeg indsætter fire nye kolonner før kolonne D (som er mit referencepunkt), så laves D om til H i min formel. En måde hvorpå D ikke laves om?
Avatar billede teis Seniormester
16. april 2019 - 12:47 #7
Fandt selv løsningen :)