Avatar billede michaelrar Seniormester
17. april 2019 - 06:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VBA - vælg de 5 kolonner før aktiv celle

Hej

Nogen der kan hjælpe med en pæn lille VBA kode til ovenstående ?

Den aktive celle kan være en vilkårlig i arket.

Takker på forhånd
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
17. april 2019 - 08:35 #1
Range(Replace(Cells(1, WorksheetFunction.Max(1, ActiveCell.Column - 5)).Address(False, False), 1, "") & ":" & Replace(Cells(1, WorksheetFunction.Max(1, ActiveCell.Column - 1)).Address(False, False), 1, "")).Select

Lidt lang, da den osse tester for, at  aktive celle kan være i en af de første 5 kolonner.
Avatar billede michaelrar Seniormester
17. april 2019 - 08:52 #2
Super :-)

Tak for det, virker lige efter hensigten.

Fint med den tester om det er de første kolonner, det vil dog være en fejl hvis var - men tak endnu en gang :-)
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
17. april 2019 - 08:54 #3
Velbekomme :-)