Avatar billede dennisbjorn Juniormester
03. maj 2019 - 14:00 Der er 4 kommentarer

XML import

Jeg har forsøgt at importere XML filer til SQL-server via en SSIS package bygget i Visual Studio.
Jeg har en 'XML Source' i en 'Data Flow Task'
'XML Source' kommer med denne fejl:

“For security reasons DTD is prohibited in this XML document. To enable DTD processing set the DtdProcessing property on XmlReaderSettings to Parse and pass the settings into XmlReader.Create method.”

Det er ikke muligt at ændre i selve XML filerne. Hvor og hvordan kan jeg enable DtdProcessing?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2019 - 15:00 #1
Du skal vel rette i XmlReaderSettings i din C#/VB.NET kode.
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
03. maj 2019 - 18:35 #2
Jeg har ikke skrevet kode, men drag + drop en 'XML Source' kompnent fra SSIS toolbox i Visual Studio Data Tools.
Måske er problemet, at den ikke understøtter DTD, og at det skal laves i C# som du skriver. Desværre har jeg ingen erfaring med C#...
Avatar billede arne_v Ekspert
03. maj 2019 - 18:57 #3
Kan du ikke se den genererede kode?

Eller saette en property i GUI?
Avatar billede dennisbjorn Juniormester
03. maj 2019 - 20:23 #4
Der kan sættes en del properties i GUI, men ikke XmlReaderSettings eller DTD...
Den generede kode bag SSIS pakken er XML. I den kode finder jeg kun de samme settings som der er i GUI.