Avatar billede MBergvald Praktikant
06. maj 2019 - 15:19 Der er 21 kommentarer

Hvilke webhotelløsninger kan I anbefale for at opnå en højere fart?

Hej Eksperter,

Jeg har kigget lidt efter hvilken hosting, der kan give den bedste løsning til vores kommende hjemmeside i WordPress. Det kan være rigtig bøvlet at finde rundt i junglen af muligheder i Google og hos de store hostingudbydere, som fx unoeuro, oplever jeg (og min omgangskreds) at man ikke rigtig kommer under den ønskede tid for Time To First Byte på (dvs under 200ms) men i stedet ligger på ca. 300ms.

Er der nogen af jer der kan anbefale en rigtig god udbyder, som rent faktisk leverer under 200 ms?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. maj 2019 - 15:22 #1
fjern alt sporing og rating-tools på start-siden, og aktiver dem først, når folk klikker videre på en side 2 - så kan i spore dem, der er interesserede og glemme dem, der kom forbi uden at interagere med jeres udbud af tjenester.
Avatar billede Slater Ekspert
06. maj 2019 - 15:24 #2
#1: Tracking scripts er irrelevante for TTFB. De er per definition slet ikke kørt på det tidspunkt endnu.
Avatar billede acore Ekspert
06. maj 2019 - 16:19 #3
Tror det bliver svært at finde en shared hosting provider, der leverer under 200 ms.

Med hvad med a2hosting? Se https://hostingfacts.com/hosting-reviews/a2-hosting/

Generelt gælder reglen at pris og hastighed hænger sammen.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. maj 2019 - 16:32 #4
tester man på fx http://www.bytecheck.com/ så ligger b.dk, eb.dk og min side alle omkring 0,75 sekund hvis man skrive den fulde adresse ind (dvs ingen redirect mht hhtp(s) osv) - 0,2 sek virker ikke muligt når 'de store' ikke kan.
Avatar billede Slater Ekspert
06. maj 2019 - 16:40 #5
#4: https://www.dr.dk kan i den test. Det er muligt. Jeg ved dog ikke hvorfor man skulle gå så meget op i det.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. maj 2019 - 17:08 #6
den viser så 963ms hos mig - langsommere end b og eb
Avatar billede claes57 Ekspert
06. maj 2019 - 17:10 #7
jeg havde ikke www. med, så de lander nu på 322ms - men stadig alt for langsomt for spørger...
Avatar billede Slater Ekspert
06. maj 2019 - 17:20 #8
Den varierer jo naturligvis en del, men de fleste gange jeg prøver får jeg altså omkring 190.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
07. maj 2019 - 06:44 #9
UnoEuro er klart et godt valg!

Men det kræver at din WP løsning bliver rigtigt opsat ...
Prøv at tage en test på disse ...
https://a3-seo.dk/
https://skattejagt-voksne-boern.dk/

Samt mange flere er alle, hostet ved UnoEuro.
https://a3-seo.dk/kunde-referencer/
Det gælder både WP, PrestaShop, Drupal og individuelle Bootstrap løsninger. Har du problemer?? så skriv i PM
Avatar billede acore Ekspert
07. maj 2019 - 08:49 #10
Når jeg tester de 2 links fra #9 med testsiden fra #4, får jeg 900-1500 ms. Det opfatter jeg ikke som specielt hurtigt.

Hvad får I andre?
Avatar billede Slater Ekspert
07. maj 2019 - 10:20 #11
#10 - Jeg fik ca det samme - omkring 1600 ms i første forsøg, dalede ved efterfølgende forsøg til ca 700-1000, nok på grund af noget cache på siden. Det er dog stadig de dårligste resultater af alle jeg har set, så nej, absolut ikke noget godt resultat for UnoEuro.
Avatar billede Slater Ekspert
07. maj 2019 - 10:24 #12
Min egen side, https://kilolima.dk giver ca 700 ms hver gang, og den er noget langsomt lort. Den ligger nede i Frankrig på den billigste møg-VPS jeg kunne finde. Jeg havde ikke brug for mere. Men hvis den får ca. 700, så er ca. 1500 godt nok ringe.
Avatar billede acore Ekspert
07. maj 2019 - 13:08 #13
#12: Og jeg tror stadig, at din “billigste møg VPS” er hurtigere end de fleste shared hosting løsninger.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
07. maj 2019 - 14:47 #14
Måske skulle du prøve at teste med Googles eget og ikke et site der blot plagierere https://developers.google.com/web/tools/lighthouse/
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
07. maj 2019 - 14:49 #15
Og har du Chrome som browser vil "F12" være et andet valg ;-)
Avatar billede Slater Ekspert
07. maj 2019 - 15:03 #16
#14: "Googles eget"? "Plagierer"? Hvad i alverden mener du med det? Det lyder som om du tror Google har patent på at lave performance test.

Ud over det kan jeg slet ikke se at Lighthouse måler TTFB, så det er jo slet ikke det samme.
Avatar billede acore Ekspert
07. maj 2019 - 15:22 #17
Det lover jeg at gøre (altså teste med Googles eget), og tilmed vise resultaterne her, hvis du selv viser, hvordan du når frem til at Unoeuro på de 2 sider, du henviser til, loader på 200 ms (som var det, spørgeren bad om).
Avatar billede PHPnoob Juniormester
30. maj 2019 - 10:58 #18
Jeg har også et mål om at nå under 200 da google plejede at anbefale det for at nå den magiske loadtid på under 1 sek.

#Spørger: Du kan prøve at kigge på denne side, som giver et bud på nogle løsninger https://seoexpertbrad.com/reduce-server-response-time-first-byte/.

Jeg har selv efterhånden brugt lang tid på at finde ud af om det har mest at gøre med den enkelte hjemmesides setup eller om det er mest spørgsmål om at finde den rigtige host.
Kort fortalt er jeg egentligt selv blevet en smule mere forvirret da målinger er lidt i øst og vest ;(
I øjeblikket er jeg ved at se på en ny side til https://www.proogco.dk/

GTmetrix viser at TTFB på siden er ca. 400ms (ikke så meget indhold på siden, men forskellige mangler, der self. godt kunne rettes). - Når den nye side med meget mere indhold kommer op i stedet for, er planen at holde forskellene op i mod hinanden og se om det ikke generelt handler om teknisk opsætning end størrelse.

Tænker at vende tilbage med resultatet om nogle måneder (alt efter tid til projektet)
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
30. maj 2019 - 14:09 #19
#16
Nej - Google har ikke patent på at lave performance test, men det er deres resultater der vises og ikke andre værktøjers plagiat af de målte resultater.

1 godt eksempel er Semrush, her henter de blot og viser resultaterne, Google har. Det samme gør en masse andre "værktøjer", kald dem hvad i vil, men jeg har været i SEO branchen 100% siden 2005 og derfør også.

Ingen værktøjer, heller ikke Googles egne, giver den rigtige oversigt. Men ved at bruge dem alle, vil erfaring vise dig, hvilke der er relevante og hvilke ikke.

Den enenste uvildige jeg kender er Moz ...

Så kom blot igen, med det der kommer når du er højest, mens du plukker jordbær ;-)
Avatar billede Slater Ekspert
05. august 2019 - 11:05 #20
#19: Dette svar var kommet i den periode hvor jeg ikke fik notifikationer, så har ikke set det, men... hvad? Det giver stadig ingen mening, hvad du siger.

Nej, andre testsider bruger ikke bare Googles resultater. Nogle gør nok, men det er ikke en generel ting, og da slet ikke når man tester hardcore server-performance. Det ville ingen mening give.
Og det ville også være umuligt i dette tilfælde, da Google slet ikke måler TTFB, som er hvad opretter spurgte om.

Jeg forstår virkelig ikke dit behov for at blive grov, når nogen ikke er helt enige i hvad du siger. Og i dette tilfælde tager du altså fejl. Du har ikke forstået hvad opretter bad om, og din anbefaling giver slet, slet ikke de efterspurgte resultater.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
12. september 2019 - 09:19 #21
For at slå en kæp i dette spørgsmål.

Langt de fleste størrer/seriøse hosting firmaer har idag alle, meget hurtige responstider.

Det er faktisk, kun et spørgsmål, om hvad du ligger op på din hosting, der i sidste ende afgør om du får hurtige sider eller ej!

Valget af: CMS, asp vs. php, themaer, plugins, kode modificeringer generelt, images, redirects, iframes etc.etc.etc.