Avatar billede pwn Forsker
09. maj 2019 - 10:41 Der er 1 løsning

Koble pris på det rigtige EAN-nummer

Jeg har i et Excel ark en kolonne med priser og en anden med stregkoder (EAN-nummer).
En 3. kolonne indeholder samme varer, men scannet ind i en anden rækkefølge med EAN-nummer. De to kolonner hænger altså ikke sammen (sidstnævnte kunne lige så godt være oprettet i et andet ark). Nu vil jeg gerne have koblet pris på de sidst indscannede EAN-numre. Altså; hvor to EAN-numre er ens skal der kobles en pris på.

Hvordan løser jeg nemmest dette?

mvh
Paul
Avatar billede Mads32 Ekspert
09. maj 2019 - 11:10 #1
Hvis kolonnen med EAN numre står foran kolonnen med priser, kan du i kolonnen
bag de nye EAN lave en LOPSLAG funktion,

Eksempelvis:

Kolonne A ,      Kolonne ,B      kolonneC,                  Kolonne  D
EAN nr              pris                  Ny EAN nr                søger pris
Indtast nr          Indtast pris      Indtast ny EAN nr      Formel:i række 2:
                                                                                  =LOPSLAG(C2;A2:B19;2;falsk)