Avatar billede Thomasrn Seniormester
16. maj 2019 - 13:38 Der er 6 kommentarer

onclick insert into

har lavet nogle knap hvor den skal insert userid ind på holdid plads i databasen når jeg trykker på knappen bekræft og synes jeg har prøvet en del forskelligt men ved ikke hvad jeg skal skrive før den putter userid ind på hold id plads kode:

      $holdid = $row["holdid"];
      $userid = $app->userData['userId'];
      if ($holdid == 0) {?>
        <div class ="fritransferknap">
    <input type="button" class="submit_3" id="idKnap1" style="display: block;" value="Køb på fri transfer" onclick="document.getElementById('idKnap1').style.display = 'none'; document.getElementById('idKnap2').style.display = 'block'; document.getElementById('idKnap3').style.display = 'block';" />
    <input type="button" class="submit_3" id="idKnap2" style="display: none;" value="Anuller køb" onclick="document.getElementById('idKnap1').style.display = 'block'; document.getElementById('idKnap2').style.display = 'none'; document.getElementById('idKnap3').style.display = 'none';" />
    <input type="button" class="submit_3" id="idKnap3" style="display: none;" value="Bekræft køb" onclick"" />
</div>
Avatar billede HBP2 Praktikant
22. maj 2019 - 22:51 #1
Må jeg foreslå at du starter med at flytte javascripten væk fra onclick og ud i et seperat <script> tag, så det bliver læseligt. Og så ville det være rart hvis du omformulerede problemet, for det er lidt "gebrokkent".
Avatar billede Thomasrn Seniormester
23. maj 2019 - 09:49 #2
Prøver lige igen :)
Altså når jeg trykker på idknap3 (bekræft) skal den erstatte holdid i min database som pt er 0 og skal stedfor indsætte userid når man har trykket bekræft
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. maj 2019 - 11:18 #3
Så skal du også tänke på at onclick er client side og php er server side.
Avatar billede Thomasrn Seniormester
23. maj 2019 - 12:04 #4
Vil du lave det på en anden måde michael_stim?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
23. maj 2019 - 16:01 #6
>Må jeg foreslå at du starter med at flytte javascripten væk fra onclick og ud i et seperat <script> tag, så det bliver læseligt.
nøgleordet må her være EventListener https://www.google.com/search?q=js+event+listener
og ja coden bliver pænere og mere ren når man ikke blander JS / inline CSS ind i HTML coden.

#4
det forslag fik du allerede i https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1028639?k=8327434