Avatar billede cht22 Professor
29. maj 2019 - 17:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Checkboxe og farve på div som skifter når man klikker

Jeg vil gerne lave nogle spørgsmål på min hjemmeside og til det vil jeg gerne bruge checkboxe, det skal være brugervenligt og se godt ud, det skal være muligt at klikke på hele div boksen, det kan man også nu. Er det muligt at gøre så man også samtidig kan klikke i checkboxen?

<script>
function a() {
    if (document.getElementById("option1").checked == true) {
    document.getElementById("option1").checked = false;
    var x = document.getElementById("1");
    x.style.background = "white";
    }
else {
    document.getElementById("option1").checked = true;
    var x = document.getElementById("1");
    x.style.background = "yellow";
}

</script>

<div id=1 class=textbox tabindex="1" onclick=a() style="min-height:50px;width:90%;max-width:350px;">
<label><input type=checkbox name=1 value=1 id=option1> 0 Meget usandsynligt</label>
</div>
<br>

<input type=submit class=textbox_submit value=Næste style="width:90%;max-width:350px;">
Avatar billede cht22 Professor
29. maj 2019 - 18:09 #1
Jeg har fundet en måde. Er der en bedre måde?

<script>

function a() {
    if (document.getElementById("option1").checked == true) {
    document.getElementById("option1").checked = false;
    var x = document.getElementById("1");
    x.style.background = "white";
    }
else {
    document.getElementById("option1").checked = true;
    var x = document.getElementById("1");
    x.style.background = "yellow";
}

function a2() {
    setTimeout("a()",100);
}

</script>

<div id=1 class=textbox tabindex="1" onclick=a() style="min-height:50px;width:90%;max-width:350px;">
<input type=checkbox name=1 value=1 id=option1 onclick=a2()> 0 Meget usandsynligt
</div>
<br>
Avatar billede Slater Ekspert
29. maj 2019 - 18:27 #2
Er det ikke nok at kunne klikke på label'en og checkboksen? Du kan bare bruge CSS til at gøre den større, hvis du har behov for et større klikområde. Jeg kan ikke helt se formålet med at have hele div'en klikbar. Og med kun label+checkbox kan du helt smide det script væk og gøre det på én linje.
Avatar billede cht22 Professor
29. maj 2019 - 18:48 #3
Ellers bliver det man vælger ikke farvet med gul farve.

Du har ret i at man kan lave label større, det ser også ud til at man kan lave label rundt om hele div'en