Avatar billede Oscar.Skov Mester
01. juni 2019 - 19:21 Der er 2 kommentarer

Gem en handling foretaget af sine besøgende på sin hjemmeside

Hej alle
Jeg har en Woocommerce webshop som er lavet i Wordpress. Jeg kunne godt tænke mig at man kan vælge, om man handler som privatperson eller som erhverv. Til at gøre det, vil jeg lave en if else statement i PHP, hvor der skal blive vist en slags kode hvis man klikke på en knap, og en anden kode hvis man klikker på en anden knap. Den del er der som sådan styr på.

Det som jeg søger et svar på, er hvordan man så gemmer den handling som folk foretager, sådan at alle priserne på webshoppen eksempelvis bliver vist eksklusiv moms? Jeg mener, hvis jeg laver det nu, så vil det jo bare forsvinde tilbage til standard, lige så snart man går til en ny side... Mit spørgsmål er derfor så: "Hvordan gemmer man en handling, sådan når folk eksempelvis vælger at handle som erhverv, at alle priserne så bliver vist eksklusiv moms, og gør det måske 30 dage ud i fremtiden?" Er det noget med nogle cookies man skal have aktiveret?

Mvh
Oscar
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2019 - 20:20 #1
optimalt, så skal det virke uden cookie - privat/firma svar gemmer du i database og med fx ip-adresse med.
Hvis samme ip-adresse kommer, så kender du svaret - selvom brugeren har slettet cookies. Hos dig er det anonymt, da du kun har gemt type og ip-adresse - men ingen private data i samme post.
ip-adresse er ikke 100% skudsikker, så der skal være en mulighed for at vælge privat/firma løbende undervejs.
Avatar billede Oscar.Skov Mester
01. juni 2019 - 21:26 #2
Hej claes57, tusind tak for svar! :)
Hvordan kommer jeg så igang med det, og kalder man den metode et eller andet? Kunne nemlig godt tænke mig at læse mere om det, så det ville være rart at vide hvad jeg skal lede efter.