09. juni 2019 - 10:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

fejl ved cam + afspilning af vidoer

Jeg kæmper lidt med at finde ud af hvorfor min computer lige pludselig ikke kan afspille video sekvenser. ej heller kan den finde ud af cam funktion på f.eks. skype. Den zoomer ligesom helt ind i billedet... er det en fejl på selve programmet på computeren ? hvordan finder jeg ud af hvilket program det er ?

Jeg har virkelig ikke nogen gode IT kompetencer.

Måske er det relevant at sige at det er en Acer Aspire E 17 bærbar computer med integreret cam i skærmen. Jeg har ikke selv installeret eller gjort noget, men efter en oprydning på computeren hvor jeg gendannede den har den ligesom ikke kunnet finde ud af det der med størrelsen af billedet. en HD fejl?
Avatar billede poko1 Ekspert
09. juni 2019 - 10:54 #1
Ved du hvad der kunne være dejligt? Hvis man ville skrive hvilke Styresystem der er tale om!
Måske også hvilken Computer Windows? Aple Eller ?
Og om det er opstået efter en opdatering.
09. juni 2019 - 11:08 #2
Sorry - som sagt er jeg ikke særlig computer kyndig ;-)

Men det er eb AMD A6-7310 APU with AMD radeon R4 Craphics

Windows 10 Home x64

Jeg har nulstillet computeren - og det hele kørte fint lige indtil en opdatering og derefter begyndte cam at zoome ind på f.eks skype. så jeg ikke kunne se den anden person og den gør det også på nogle vidoer der afspilles på facebook f.eks. Men det er ikke alle sammen...
HD fejl?
Avatar billede poko1 Ekspert
09. juni 2019 - 11:24 #3
Tryk på Windowstasten + X Vælg Enhedshåmdteringen og sw om Alle driverne er på plads!
https://ibb.co/S5KsCgz
skriv  i søg Winver
og fortæl hvad der står her.
https://ibb.co/44Gwqx7
09. juni 2019 - 11:31 #4
Alle enheder og drivere er OK i enhedshåndtering.

Windows 10 Version 1809 build 17763.503
Avatar billede poko1 Ekspert
09. juni 2019 - 11:40 #5
Jeg vil så råde dig til at hente og opdatere din computer ti seneste version 1903- Maj 2019
Tryk på Opdater Nu.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
09. juni 2019 - 11:55 #6
Hvordan løser det problemet hvis det er en fejl med cam program ? eller afspilning af video ?
Avatar billede poko1 Ekspert
09. juni 2019 - 12:11 #7
Det burde i de fleste tilfælde løse problemer hvor der er interne fejl i programmer
idet der installeres nye program filer der afløser dem der kører aktuelt og efterlader en mappe Windows.Old med de gamle programmer
09. juni 2019 - 12:26 #8
Er i gang med at DL opdatering og så krydser jeg fingre for det kan løse det :-)

Ellers håber jeg på mere hjælp :-)
09. juni 2019 - 15:45 #9
Opdateringen ser ud til at have afhjulpet problemet.

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
09. juni 2019 - 15:47 #10
Velbekomme