Avatar billede pLn Praktikant
11. juni 2019 - 18:52 Der er 5 kommentarer

Lenovo Bærbar (skærm) fejl...??

Hej.
Jeg har en Lenovo Y510p.

Når den starter op er skærmen helt rød (ikke sort som den plejer)

Der er periodiske pixelfejl på skærmen, hvor den bliver grynet, og flimrer.

Jeg har haft den til en tekniker, der har skiftet skærm på den, men stadig fejl.
Hvis jeg føre et HDMI kapel op på en ekstern skærm er der ingen fejl.
Har nulstillet PC'en 2 gang uden at det ændre noget.

Hvad kan fejlen være.? jeg er helt lost...
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2019 - 19:23 #1
Ændrer billedet sig hvis du bevæger skærmen frem og tilbage?
Tænker om skærmkablet kan være defekt.
Avatar billede pLn Praktikant
11. juni 2019 - 19:34 #2
Nej det ændre intet.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2019 - 19:44 #3
Har du systemgendannelse kørende på den, kunne du forsøge at rulle tilbage til da den virkede.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2019 - 19:51 #4
Så denne video her https://www.youtube.com/watch?v=PKgYScr7bq8 hvor skærm også ændrer sig. Kan af gode grunde ikke forstå hvad der siges i video, men tænker en form for skævhed der vrider skærmen så den viser fejl måske.
Avatar billede pLn Praktikant
11. juni 2019 - 20:21 #5
Altså den røde farve han har på sin skærm er spot on... Tror jeg vil prøve at skifte det Video kabel, og se om det gør en forskel. :)