Avatar billede lusodana Seniormester
19. juni 2019 - 11:06 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Musen vågner ikke PC fra slumring

Jeg har en EliteBook 8730w, der kører med Windows10. Før kunne jeg vække computeren fra slumring ved at bevæge musen eller hvis jeg trykkede på Tænd/sluk. Når jeg nu bevæger musen tænder lysdioderne i keyborden, skærmen forbliver bare sort, men jeg kan se musemarkøren. Jeg er nødt til at trykke tænd/sluk et par gange for at se skærmen igen, og beder om min Logon.

mvh
Lusodana
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2019 - 12:56 #1
Kontrolpanel / System og sikkerhed / Strømstyring.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2019 - 13:28 #2
Det lyder som om din pc starter op... bare ikke "godt nok" - prøv at opdatere drivere, det plejer at være dér, problemet ligger
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
19. juni 2019 - 14:57 #3
Hej lusodana.

Hvad har du gjort lige før problemet opstod?
Tænker at en opdatering af Windows måske er årsagen.
Avatar billede lusodana Seniormester
19. juni 2019 - 15:37 #4
Jeg tror det er sket efter den sidste windows opdatering. Men hvilke drivere skal jeg opdatere? Hvis Windows 10 ikke har kompatible opdateringer, det hat HP heller ikke. HP har kun opdateringer til EliteBook indtil Windows 7.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
19. juni 2019 - 15:45 #5
Tror desværre du har ret.

Kan du gå tilbage i tiden med et gendannelsespunkt til før opdateringen?
Ellers skal du nok have fat i et godt driveropdatetingsprogram.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
19. juni 2019 - 15:54 #6
Prøv evt dette værktøj (gratis)...
https://sdi-tool.org
Avatar billede lusodana Seniormester
19. juni 2019 - 16:06 #7
Jeg tror jeg holder op med at bruge slumring. At tænde og slukke PC'en er lige så hurtigt.
Avatar billede lusodana Seniormester
19. juni 2019 - 16:09 #8
Tak Blød Trafikant, men jeg er lidt bange for at bruge denne slags gratis værktøjer.