Avatar billede Henry Poulsen Mester
19. juni 2019 - 22:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WIFI kontakt fra bærbar til printer

Min nye HP (Win 10) bærbare har mistet kontakten til min printer Brother  DCP-J4120DW
Udskriver fint ved brug af kabel. Printeren og Pc er sat op til samme router, Printeren siger "Connected" ved opsætningen, og Pc'en har ingen problemer med at gå på nettet men kan ikke længere udskrive trådløst.
  Min gamle Lenovo (Win 7) havde ikke problemer med  trådløs udskrivning.
Hvad er galt ?
Kan det være noget med strømsparefunktion i Win 10 ?
Avatar billede rasmuso Seniormester
20. juni 2019 - 05:16 #1
Et "vildt" gæt, de er ikke på samme WIFI- net, 2.4GHz/5GHz!?
Hvis din printer "kun" kan bruge 2.4GHz og din PC bruger 5GHz virker begge dele fint hver for sig, bare ikke sammen.
Løsningen kunne være at prøve at gå på 2.4GHz på din PC.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
20. juni 2019 - 07:14 #2
Kontroller printer på din PC. Hvilken IP står den til?
Kontroller din printer i netværk - status. Se hvilken IP den har.
De skulle gerne være ens.
Jeg sætter ALTID printer til at få samme IP altid. Enten med static IP opsætning eller IP reservation i routeren.
For mit bud er de ikke har samme IP mere.
Avatar billede Henry Poulsen Mester
07. august 2019 - 22:28 #3
Jeg var lige ved at glemme at markere løsningen, men tak for hælpen