Avatar billede haus Praktikant
04. juli 2019 - 18:16 Der er 6 kommentarer

Deling af mobil bredbånd

Jeg har et mobilt bredbånd med en Huawei B525 router. Jeg har to netværkskablet i router.

Kan jeg styre hvordan bredbåndet bliver fordelt mellem de to kabler ?
Avatar billede Mikael Ekspert
04. juli 2019 - 18:22 #1
Forstår ikke helt spørgsmålet ??

Hvad er det du vil opnå ?? ;)
Avatar billede haus Praktikant
04. juli 2019 - 18:37 #2
Jeg oplever at ca 90 % af bredbåndhastigheden går til den ene kabel og resten til det andet (hovedhuset og til et anneks). Ville gerne kunne "tildele" feks halvdelen til hvert.
Avatar billede Mikael Ekspert
04. juli 2019 - 20:24 #3
Uden at være sikker, så TROR jeg at problemet ligger i "modtageren" eller i kablingen.

Ikke i hvordan routeren fordeleler ???
Avatar billede wise Seniormester
05. juli 2019 - 01:19 #4
Hvis ikke Huawei boksen selv understøtter det kræver det nok noget hardware. Jeg synes ikke jeg kan finde nyere eksempler på det desværre. Så det kommer til at koste penge.
Men som Mikael er inde på kunne det være dårlig kabling til den langsomme side. Er den hurtig (prøv med Speedtest.net) når den den anden side ikke er på, eller altid langsom ?
Hvis den kun kan trække en sløv forbindelse hjælper det jo ikke at sløve den anden.
/Lasse
Avatar billede wjens Guru
05. juli 2019 - 09:54 #5
Som de to foregående siger, er problemet nok kabler eller grej i den langsomme side.
Måske kører den hurtige side Gb mens den langsomme kun 100Mb eller endda 10Mb.

Check netværkshastigheden (Network status på Win10) i begge sider.
Check om du har et gammelt netværkskabel (før cat5) i ene side.
Avatar billede Mikael Ekspert
05. juli 2019 - 13:11 #6
Jeg har også selv internet via mobilnet. Og har haft det i mange år..

Hastighedstest er desværre temmelig "usikker", da mobilnettet (fx.4G) ALTID svinger, alt efter hvor mange som er på "masten" samtidigt.

Men uanset om det bruges via LAN eller Wifi, så har netværkskortet ekstrem betydning for hastigheden.