Avatar billede swaco Seniormester
18. juli 2019 - 15:26 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

mesh

hej
har fået oplyst at mesh wifi, skulle være det bedste,
mit spørgsmål er så,
hvilken mærke skal man vælge, nogen der har godt erfaring med dette
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2019 - 16:05 #1
det er det bedste i store huse med flere etager eller beton. Hvis du har et nyere etplans hus kan det næsten være ligemeget (min nabo har det i en 90kvm lejlighed - spild af penge)
https://www.pcmag.com/roundup/350795/the-best-wi-fi-mesh-network-systems
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2019 - 16:45 #2
der er ingen grund til at indføre noget, medmindre du har store netproblemer i din bolig
Avatar billede swaco Seniormester
18. juli 2019 - 17:13 #3
hej
jeg har problemer med wifi,
huset er 200 m2, og fyldt med jern og beton
får fra stofa, og deres wifi virker ikke,
derfor skal jeg have noget der virker, 100 %
fik at vide at mesh skulle være det bedste, men der findes jo et hav af mesh router
hvad skal man væge for et fabrikat
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2019 - 17:27 #4
så bare spring på opfinderen https://www.elgiganten.dk/product/smart-home/mesh-netvark/GWIFI3PACK/google-wi-fi-mesh-3-pakke-hvid
Designet er med høj WAF, og kan udvides med flere enheder.
Avatar billede swaco Seniormester
18. juli 2019 - 17:41 #5
Hej  claes57
tak for dit svar, men syntes der står i specifikationer de skal kables, ville nu helst de var trådløse, idet kabelføring, er en udfordring
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juli 2019 - 18:02 #6
den første enhed er kablet til din router (hvis wifi du kan/bør slukke) - og så er det (jf det jeg har læst) wifi for resten.
https://support.google.com/wifi/answer/7183148?hl=da
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. juli 2019 - 22:16 #7
Jeg har 149m2 hus uden beton - og de fjerneste værelser kan ikke nå WiFi. Alternativet var tidligere en ekstra router, men det gav en masse bøvl... - derfor købte jeg for halvandet år siden Googles WiFi.

Til at starte med virkede det - men jeg havde lidt udfordringer med de mere avancerede funktioner. Dem fik jeg så bugt med her for et par måneder siden, da jeg gav mig tiden til at løse dem... - om det så også skyldes at de løbende er blevet opdateret, så de faktisk først kunne løses nu, ved jeg ikke... - men alle i familien er tilfredse med netværksdækningen i øjeblikket.

Og ja - første dims skal sættes til din router. Resten skal bare tændes og stå et diskret sted - og så husk at skrue ned for lyset i dem, så de ikke generer om natten.

Eneste besværlighed er, at de kun kan konfigureres via Google WiFi appen... - men til gengæld kan du så styre netværket "ude fra byen"... - d.v.s. eks. lukke af for sønnikes overdrevne spillen, selv om du er på ferie, og han sidder derhjemme :-)

Jeg kender ikke andre MESH enheder, så jeg har ikke noget at sammenligne med.
Avatar billede stjans Guru
20. juli 2019 - 09:06 #8
Jeg bruger Googles løsning - den er klippestabil og så nem at sætte op.

Har prøvet D-Links også - foretrækker den nuværende.
Avatar billede swaco Seniormester
21. juli 2019 - 12:27 #9
Hej Alle
Jeg takker for jeres svar, valgte denne løsning, efetr samtale med en i butikken
Huawei Q2.
fik 3 stk for 975 kr nem opsætning,kører super fint