Avatar billede pentium4 Juniormester
22. juli 2019 - 22:37 Der er 5 kommentarer

"Sydende" lyd på Samsung SyncMaster CA750

Jeg har et problem med min Samsung skærm (Samsung SyncMaster CA750) som kommer med en "sydende" lyd når den er tændt, men forsvinder når jeg slukker på tænd/sluk-knappen.
Kan man nogen steder købe et reparationsæt til den ???
Jeg har også en  Samsung SyncMaster226cw som for ca. 3 år siden begyndte at slukke selv og nogen gange kunne man ikke tænde den før man havde prøvet nogle gange og der var der en god ven af mig som fandt et reparationsæt som bestod af 8 kondensatorer som jeg selv skiftede ud og der har ikke været nogen problemer med den siden. Jeg bruger den som skærm nummer 2 og stod ved siden af den anden, så man kan skifte imellem skærmene og jeg tænkte at man måske kunne finde et sæt til den anden, men jeg har selv prøvet at søge på google og har ikke fundet noget endnu.

Jeg har lige købt en ny skærm (Samsung U28E590D) som har overtaget CA750'erens plads, men jeg vil godt have lavet den hvis det kan lade sig gøre for så skal den være skærm nummer 2 i stedet for den "lille" 22" som jeg har lidt problemer med når jeg skal trække noget fra den nye og over på 22"eren fordi der er for stor forskel på opløsningen på dem.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2019 - 22:59 #1
det er sandsynligvis de kondenstorer ved indgang til strømforsyning.
kondensatorer laver lyd. de skal skiftes
Avatar billede pentium4 Juniormester
22. juli 2019 - 23:08 #2
Det var også det jeg selv regnede med som beskrevet i mit indlæg, men jeg vil meget gerne have et link til et reparationsæt hvor der er alt det der skal bruges lige som jeg fik til min 22" skærm...
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
23. juli 2019 - 05:25 #3
Åben den, se værdierne på alle kondensatorer i strømforsyningen (4-8 stk) og køb dem i en online elektronik butik som f.eks. https://elektronik-lavpris.dk/
Avatar billede pentium4 Juniormester
01. august 2019 - 23:30 #4
Nu har jeg endelig haft tid til at kigge på den og på denne model sidder strømforsyningen og jeg har fået åbnet den delvis så man kan kigge ind i den for så vidt jeg kan se kan man ikke skille den helt ad p.g.a. at der er den bøjelige arm til skærmen, så man kan ikke tage toppen af og heller ikke bunden.
Men når jeg kigger ind i den ved at vride de 2 stykker fra hinanden, kan man ikke se noget der bare ligner kondensatorer
Avatar billede pentium4 Juniormester
05. august 2019 - 22:04 #5
Jeg fik vist skrevet forkert for der skulle stå, at strømforsyningen sidder i "Hubben"  som sad i foden til skærmen.
Jeg fik skilt den helt ad og kunne ikke se nogen kondensatorer og jeg ringede til Samsung's support og fik at vide at det kunne være flere komponenter som var blevet defekt og at de skulle have den ind for at sige med sikkerhed hvad det var og det bliver for dyrt med deres timeløn, så den ryger på de evige jagtmarker...
Den er fra Marts 2012 så det ville være synd at brug penge på den især da der også var en rød pixel-fejl på den og den nye havde Proshop til 1.868 kr.
Men alligevel tak for hjælpen...