Avatar billede Agerbo Mester
28. juli 2019 - 09:52 Der er 9 kommentarer

Se hjemmets kamera på mobil

Hej alle i skønne mennesker

Er der mon nogen derude som kan hjælpe mig med at kunne tilgå mine hjemmekameraer på mobilen ?
Jeg har en Asus router model:RT-AC87U:
Hvordan skal opsætningen være på den ?

Jeg har ligeledes 2 stk. (P2P) kameraer, som begge har en QR kode, de virker fint når jeg er inden for mit wifi, men jeg får meddelelsen "forbindelse timeout" når jeg ikke er på mit wifi.
Valtronics som har leveret sættet kan ikke hjælpe mig, så jeg sætter min lid til jer herinde...
På forhånd tak
Avatar billede INK Ekspert
28. juli 2019 - 11:22 #1
Måske kan du få lidt inspiration fra denne side
https://www.tp-link.com/dk/support/faq/304/?utm_medium=select-local
Avatar billede Agerbo Mester
28. juli 2019 - 11:50 #2
Jeg glemte at skrive at jeg før har kunnet se alle mine kameraer på en app (app store) som hedder P2PIPCam, men det kan jeg ikke mere, uden at jeg er på det pågældende wifi som har kameraerne..
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2019 - 12:02 #3
en omvej - via en pc på det lokale net, og kontrollér pc fra android som beskrevet https://www.wikihow.tech/Access-Your-Computer-from-Your-Android-Phone
Avatar billede Agerbo Mester
28. juli 2019 - 12:18 #4
#3
Vil du hermed mene at jeg skal ud og købe en Android telefon for at kunne se mine kameraer ?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2019 - 12:31 #5
teamviewer løsningen kan nok også ios
Avatar billede Agerbo Mester
28. juli 2019 - 12:54 #6
#5
Jeg vil gerne om jeg stadig kan bruge min app (P2PiPCam) da den før har kunnet vise alle mine kameraer, der er fordelt på 2 forskellige lokaliteter, indtil jeg skiftede min gamle ud-tjente router ud med denne ASUS RT-AC87U..
Avatar billede puren Ekspert
28. juli 2019 - 13:21 #7
hvad er det for en model af kamera du har?
Avatar billede Agerbo Mester
28. juli 2019 - 13:32 #8
#7
Der er jeg dig svar skyldig.
Der er RJ45-indgang og WiFi på den, og når så den er konfigureret kan man tage RJ45 kablet ud.
Der er en QR kode i bunden på den og når jeg scanner den finder den alle oplysninger som gør at jeg kan se kameraet på mit WIFI, men desværre ikke længere på mit mobilnetværk.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2019 - 18:40 #9
Så når du har tilsluttet kamera til router, og sendt routerens data tilbage til moderskibet (i kina/rusland?) så skanner du en kode, der ringer tilbage til producenten, som giver dig login-data. Betryggende...