Avatar billede jcr18 Professor
28. juli 2019 - 12:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

password manager

Hej alle. Hvilken password manager kan I anbefale? Jeg har prøvet adskillige men synes ikke de virker optimalt. Så matcher de ikke browser systemet, mobilens hovedsystem eller også accepterer de ikke hovedkoden som skal bruges til at logge ind på manageren og jeg ved ikke alt hvad!
Kunne være rart om man kunne benytte ÈN manager som bare virkede på ALT hvad hvad benytter nu om dage i det uundværlige internet system.
Avatar billede puren Ekspert
28. juli 2019 - 13:17 #1
stoler ikke på dem. alle de der manager bliver før eller siden cracket (ikke hacked)

så den eneste måde at gøre det på i min verden er at huske dem selv, om nødvendigt så skriv dem ned i en fyskisk bog.

og sørg for at koden til din mail kun bruges der og ingen andre steder da hvis jeg har koden til din mail kan jeg komme ind alle mylige andre steder
Avatar billede jcr18 Professor
28. juli 2019 - 15:38 #2
Er egentlig ret enig med dig, men hvad skal man ellers gøre? I dag har jeg over 100 forskellige koder tastet ind i mit skema som er gemt på pc`en med en krypteringsnøgle, men den er jo oprettet i det word dokument hvor kodeskemaet er oprettet i, så den er nok heller ikke specielt sikkert. Ja det virker lidt håbløst hver gang man er inde på et website at skulle taste koder ind hver gang så man kan kun håbe på at manageren ikke bliver cracket foreløbig. Lastpass synes jeg godt nok virker ret kompliceret så jeg lige nu kik på kasperskys password manager som jeg bliver nød til at stole på ligesom jeg gør det med internet security programmet.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2019 - 18:37 #3
jeg har ladet min browser om at styre adgangskoder - hvis google bliver hacket, så er jeg ikke den eneste, der er på skideren, og jeg får erstatning fra dem.
28. juli 2019 - 18:40 #4
Avatar billede jcr18 Professor
28. juli 2019 - 20:50 #5
Keepas er jo blot èn af mange derude. Kan ikke se ud af dit forslag hvad det gør at du foreslår lige netop den.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2019 - 07:53 #6
mega sikkerhedsfejl at bruge password huskere i software!
når programmet bliver hacket, så ved de alt.
når det bryder sammen, så har du mistet alle dine passwords, og kan intet.

SKRIV DEM NED I EN NOTESBOG! MED EN KUGLEPEN!
(det du selv skriver ned, kan du huske i hovedet, det er sådan man laver tavleundervisning om til noter, om til at kunne ting i hovedet!)
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2019 - 07:56 #7
du kan ikke stole på Kaspersky
heller ikke Avira
Heller ikke Norton
Heller ikke McAfee
Avatar billede StigUlriksen Juniormester
30. juli 2019 - 10:25 #8
Jeg har brugt LastPass i nogle år, og er egentlig godt tilfreds med det. Det findes både som et browser plugin og som en app, så der er altid adgang.
Jeg forstår at nogle er lidt paranoide omkring password managers (sikkert med rette), men jeg kommer ikke til at slæbe rundt på en notesbog 24/7. Notesbogen kan jo i øvrigt også bortkomme.
Avatar billede puren Ekspert
30. juli 2019 - 13:36 #9
StigUlriksen >> godt for dig, lastpass har jo heller aldrig haft problemer med sikkerheden lige bortset fra 2015 og igen i 2017 og alle de andre gange vi ikke ved om det.
Avatar billede jcr18 Professor
04. august 2019 - 10:41 #10
Jeg har nu afprøvet lastpass og synes i princippt godt om den, men der er alligevel et problem med at få nogle af mange google konti til at fungere når jeg benytter automtisk login i lastpass settings. Jeg får f.eks ikke love til at opdatere når lastpass har genereret en kode. Fejlmelding ser sådan her ud: https://pasteboard.co/Ir6IIfji.jpg
Avatar billede Pfeiffer Praktikant
23. oktober 2019 - 13:48 #11
Jeg søger en form for password manager, som kan bruges af op til flere i min virksomhed, https://plastikkirurgi.dk/ . Nogen gode forslag?
Mvh
Avatar billede jcr18 Professor
23. oktober 2019 - 14:13 #12
Efter gode forslag herinde og generel en god omtale på internettet, er jeg faldet for Lastpass. Troede den var ret indviklet at sætte op, men med 1 times øvelse må jeg sige, at vi herhjemme er blevet meget glad for programmet og bruger det både på vore pc`er, mobil osv. Kan stærk anbefales da det bare virker helt perfekt for os. Dejligt at man ikke skal huske mere en èn kode.
Avatar billede puren Ekspert
23. oktober 2019 - 14:56 #13
jr18 >> jeg ville læse her inden jeg lagde mit digitale liv i deres hænder https://www.pcworld.com/article/3185731/lastpass-is-scrambling-to-fix-another-serious-vulnerability.html#tk.rss_all
Avatar billede jcr18 Professor
23. oktober 2019 - 15:14 #14
Ja okay, det var i 2017 og håber da i den grad at de har sikret sig bedre. Men næsten uanset hvad, vil der vel altid være en risiko, uanset hvilken tjeneste man benytter? Jeg har i mange år benyttet kaspersky internet security og havde også kik på deres password manager, så måske skulle jeg vælge at gå derover. Er kommet noget i tvivl men tak fordi du linket indlægget.
God dag herfra.
Avatar billede puren Ekspert
23. oktober 2019 - 15:30 #15
ja 2017 er sidste gang vi ved om det.... er det sket siden?? måske...

som jeg skrev i min første post så stoler jeg ikke en dag på nogle af dem...
Avatar billede jcr18 Professor
23. oktober 2019 - 15:34 #16
Nej vi kan intet vide og tror heller ikke at man nogensinde kan blive 100% sikker så længe vi benytter os af digitale og i det hele taget internettets løsninger osv, men med over 100 koder er det umuligt at skrive alt ned og have noterne på sig når man er på farten.
Bare tænk på e-boks, netbank o.l. Vi kan ikke undsige os helt tror jeg.