Avatar billede charlie22 Juniormester
08. august 2019 - 11:48 Der er 5 kommentarer

Tilsutte harddisk til router?

Jeg har en Huawei E5186S som har et usb stik hvor man ifölge manual kan tilslutte printer eller harddisk. Hvis man vil tilslutte harddisk, hvilket kabel skal man anvende, fungerer det som NAS server?

Jeg har google efet en manual og kommer bare frem til en kort:
https://www.telia.se/dam/jcr:c6de6d78-1b95-4eb5-a6dd-0a4a249c644c/Huawei_E5186_rouoter.pdf
Avatar billede claes57 Ekspert
08. august 2019 - 15:02 #1
skulle være stort set som deres B593 og pdf-manual er https://manualsbrain.com/en/manuals/403840/
jf hvad jeg lige så, så understøtter den kun fat/fat32 diske - brugen er på side 17
https://manualsbrain.com/en/manuals/403840/?page=17
og det er simpelt fil-deling via den - ikke nas-server.
Avatar billede INK Ekspert
08. august 2019 - 15:02 #2
Printer eller normal ekstern harddisk kan tilsluttes. Det er ikke en rigtig NAS, men blot en ekstern HD, der kan tilgået fra de forskellige enheder, der er tilsluttet pr. kabel eller wifi.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2019 - 16:51 #3
diske koblet på router, er beregnet til at dele ude på nettet
Avatar billede puren Ekspert
08. august 2019 - 17:10 #4
claes57 >> det er jo en NAS(Network Attached Storage) det er bare ikke hvad du forbinder med ordet nas i dag...  boske som synology, qnap, og hvad de ellers hedder har efter hånden stoppet så meget snot i dem at normale folk ikke kan finde ud af det
Avatar billede claes57 Ekspert
08. august 2019 - 17:34 #5
korrekt - men da det er maks fat32 uden sikkerhedssystemer, så er den typiske brug nok, at sætte en 2½" disk eller usb-stick på - ikke meget over 120gb - og bruge det til fildeling på det lokale netværk (en kan gemme noget til anden enhed uden at begge er på samtidig). Som en lokal cloud-løsning, bare uden at bruge de dyre data på sim-kortet ud af huset.