Avatar billede AndersAnders Novice
16. august 2019 - 16:42 Der er 9 kommentarer

Nogle af jer der arbejder med affiliate marketing?

Hej allesammen,

Er der nogen af jer der arbejder med affiliate markedsføring? Og evt. har nogle tal de vil dele med os, hvad der kan blive tjent om måneden på det?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. august 2019 - 11:00 #1
det kan du se alle steder, der udbyder det - forskellen i indtjening ligger i, om du er Kardashian eller Hansen, altså i antal følgere på dine sider med links.
Under 50.000 læsere pr md er nok uinteressant.
Avatar billede AndersAnders Novice
17. august 2019 - 11:20 #2
Hmm tror måske lidt du har misforstået hvad begrebet affialite markedsføring kan indebære.
Jeg har fx en side der hedder https://bedstetech.dk, som der får et par hundreder besøgende om måneden. Det er godt nok ikke meget jeg tjener på den, men kender nogle med et par tusinde besøgende som tjener ret godt - man behøver altså ikke være "kardashian" for at lave affilaite marketing:)
Avatar billede keysersoze Guru
17. august 2019 - 12:31 #3
Nogle områder giver få øre mens andre giver 100+kr for et lead og så, som #1 nok mener, afhænger det selvfølgelig også af hvor god du er til at tiltrække (og beholde) folk (det er her Kardashian har en fordel pga navnet) - det er et par gamle sager efterhånden men jeg kan huske jeg fulgte meget med på https://www.amino.dk/forums/t/42632.aspx ($1000/mnd) samt https://www.thorborg.dk/14-aarige-simon-moerch.html (30k/mnd). Selvom konkurrencen nok ikke ligefrem er blevet mindre siden dengang er det alligevel i mine øjne interessant læsning og gode eksempler.

Jeg har et site med mange besøg (noget mere end "et par hundrede" - lidt sæsonbetonet dog) men desværre handler det om så få øre/kr, at det på ingen måde er arbejdet værd - det er simpelthen bare en forkert branche.

Jeg kender ikke til tallene for dit område men kan bare sige det er umuligt at komme med brugbare tal fordi det differentierer sig så meget - find et område med penge i (der er en grund til at der er så mange låneberegnere....) og pak det ind i noget, der ikke ligner affiliate, ikke bliver forældet og som du holder løbende opdateret med nyt.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. august 2019 - 13:16 #4
i øvrigt -
1) på din side, om : det er ikke en blog, men plads til at skrive ejerforhold, erfaring, hvorfor man skal tro på det, der står osv + mulighed for kontakt.
2) SEO optimering
3) send gerne artikler til lokalaviser osv, så dit brand kommer ud - du skal markedsføre dig selv for at få tiltrukket kunder, der søger viden og anbefalinger.
Avatar billede Gitte_ene Praktikant
17. september 2019 - 16:13 #5
Jeg har siden https://froekenfryd.dk og er så småt begyndt at lave affiliate links. Indtil videre har jeg dog kun ca. 8000 besøgende pr. mdr., og det giver ikke noget endnu. Men er sikker på det nok skal komme - hvor der er vilje er der vej :-)
Avatar billede Martinfradk Juniormester
20. september 2019 - 09:07 #6
Jeg har siddet som tekstforfatter for en række affiliate sider - særligt inden for iGaming og sammenligningssider. Jeg tror, at du kan tjene en ganske god mønt, hvis du bruger nok energi på at bygge siden op.

Jeg har også skrevet for en mindre affiliate side, hvor jeg ikke fik mere end 15 øre per ord, og han tjente imellem 10-15.000 kroner om måneden. Så det kræver virkelig, at du gider det.
Avatar billede PeterRum Praktikant
23. september 2019 - 16:05 #7
Hej Anders,

Jeg benytter affiliate markedsføring af min side https://dreamdirty.dk/ via https://www.partner-ads.com/. Det skaber en hel del trafik, men konverteringsraten er ikke ligeså høj som ved anden type af markedsføring. Det kan selvfølgelig skyldes det marked jeg befinder mig i.
Men der er helt sikkert penge at hente. Det er super vigtigt, at du vælger de affiliate programmer, som passer bedst til din side. Du må ikke tænke for meget i, hvor høj kommissionssatsen er, men hvor sandsynligt det er at dine brugere køber noget via dine afiliate links. :-)
Avatar billede jalved Ekspert
30. oktober 2019 - 20:18 #8
Er det bare mig, der synes, at mange affiliate-sider stort set er at sammenligne med spam og er ret irriterende at lande på, hvis man søger efter nogle bestemte ting?

Jeg synes dog, det er en fornuftig metode, hvis man rent faktisk tilbyder et produkt, der skaber værdi, hvor man så kan lave en aftale med en partnerside om at skabe trafik eller tilbyde ens besøgende noget rabat
Avatar billede claes57 Ekspert
25. september 2020 - 18:32 #9
og #10 er så et eksempel på, at nogle vælger hjemmesider, andre prøver at blive insta-haj'er. I begge tilfælde sker der ikke en dyt før de har være på tv, set sammen med kendisser, fotograferet til ugeblade, og har nået 25.000 følgere. Så er der reklamepenge, og siden løber rundt.