Avatar billede ZeBa Ekspert
08. september 2019 - 23:06 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Koble telefonen fra i udlandet

Skal ud at rejse og kan som sædvanlig ikke huske, hvad jeg gør for ikke at risikere en kæmperegning. Hvad er det jeg gør for at koble fra?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
09. september 2019 - 05:35 #1
Køb et DK nummer ved Skype, og lav en viderstilling fra dit eksisterende til det nye skype nummer.

Jeg selv har brugt skypenummeret som mit kontakt nummer i årevis, kræver selvfølgeligt at du har online forbindelse. Men ringer både på desktop og mobilen, så er forbindelsen ok - vil dit opkald også være det. Du kan tilkøbe "frie opkald til DK - for 49,- DKK" pr.måned, samt en masse mere ....

Håber det hjælper ;-)
Avatar billede 450025 Ekspert
09. september 2019 - 05:56 #2
Hva gjør jeg her Thailand. For mine venner.
Jeg bor her fast får kjøpt nytt Sim-kort setter det i telefonen til vedkommende og ringer her ifra, bruker en Spesielt Kode betaler nesten ingen ting til hjemland.
Som Turist får du ikke kjøpt Sim-kort, men da er det bare og skifte.
Men klart #1 går også an Skype er ikke så dyrt..
Arne
Avatar billede INK Ekspert
09. september 2019 - 10:10 #3
Du tænker formentlig på en kæmperegning for forbrug af data?
I EU kan du bruge data ligesom i Danmark, dog med en grænse på 5 eller 8 eller 10 GB afhængig af dit selskab og af dit abonnement.
Uden for EU kan det være rigtigt dyrt at bruge data over mobilnetværket.
Du skal derfor slå data-roaming fra i indstillinger. Så virker telefonen som en telefon, men kan dog sende og modtage SMS. MMS kræver data!
På mange hoteller kan du tilslutte dig det lokale wifi, der ofte er gratis.
Visse selskaber eksempelvis YouSee har en datapakke, der gælder i visse nærmere anførte lande. Her købes 1 GB for 199,- kr. Gælder i en måned. Flere pakker kan tilkøbes undervejs.
Avatar billede 450025 Ekspert
09. september 2019 - 11:38 #4
#3 ink jeg er til dels enig med deg.    Mitt svar gjeller for fastboende i Thailand så computer er ikke noe problem.

Sikkert ikke for en Turist heller på Hotell, ringe med hjemme Telefon fra Thailand  er utrolig dyrt.

Får jeg besøk fra Norge England etc så er det også utrulig dyrt for dem og ringe hjem. Men bruker denne løsning. Med Sim kort bytte.

Derfor er det smart med et Thai Sim-kort å jeg skrev  en på ferie får ikke dette kan knapt kjøpe telefon om dem vil, derfor snakk med noen få dem til og kjøpe Sim-kort ,jeg gjør dette selv for Venner og familie.
Kode spør din Venn om dette jeg gir den ikke her jeg tør ikke det men du kan ringe omtrent gratis om du vil så dette var bare et tips.
Arne.
Avatar billede store-morten Ekspert
09. september 2019 - 12:05 #5
Jeg gætter på ZeBa skal til Beijing ;-)
Avatar billede 450025 Ekspert
09. september 2019 - 12:39 #6
God tur da.
Avatar billede store-morten Ekspert
09. september 2019 - 12:48 #7
Ja, god tur, Zeba.
Avatar billede ZeBa Ekspert
09. september 2019 - 12:51 #8
#3: Så det enkle svar er, at jeg skal slå roaming fra. Tak ink, Og tak arne og store morten
Avatar billede store-morten Ekspert
09. september 2019 - 12:58 #9
Avatar billede 450025 Ekspert
09. september 2019 - 13:49 #10
Ok mange løsninger, alt er ok sikkert når jeg har svart så gjeller det ikke Computer jeg har jo Fiber og utrolig raskt nett.
Men alle Norske her vil gjerne ringe til sine hjemland og det gjør dem fra våre telefoner en halv time ja gjerne 1 time også faktisk lokal takst  og telefon er utrolig billig her 9 av 10 sitter med dette kjøttbeinet i næva hele dagen på Fesbook

Men skal jeg kjøpe telefon og ha et Sim-kort må jeg vise at jeg er Fastboende Passet mitt helst Års visum - Sertifikat etc uten det får jeg ikke kjøpt noe Sim-kort så strengt er dette her
.Derfor er Skype også fantastisk men Dere vet bedre en meg som bor her forstår jeg så Sorry..
Avatar billede posten Ekspert
10. september 2019 - 04:33 #11
vil også slette omstilling til din mobilsvare +valg af netvæk som valgfri undersøg hvilket netværk der er billigt på din ferietur
Avatar billede 450025 Ekspert
10. september 2019 - 05:18 #12
Ingen dårlig i det fra posten #11 innternett på det området er ikke mitt bord, men en Venn Norsk utrolig Gjerrig men har utrolig god råd Ha Ha
Han bruker en stikke navn husker jeg ikke mene den fåes på Ebay  til den setter han i et nettverkskort.
Det virker påstår han er strålende fornøyd, så slapp av, der er råd for Gjerrige Folk  og deg også men  du er vel ikke i den Gruppe ZeBa, men til tross for det er der Håp for deg også sjekk lidt på dette..
Arne.
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. september 2019 - 23:28 #13
#12: Arne: Kunne vi lave en aftale om, at du undlader at skrive kommentarer til mine indlæg?
Avatar billede 450025 Ekspert
11. september 2019 - 01:16 #14
Sorry har jeg misforstått var det feil med telefon fra utland evt inter internett  ja da ser du.
men god tur da.
Avatar billede ZeBa Ekspert
11. september 2019 - 02:38 #15
Jeg beder dig bare om at fremover undlade at skrive dine tåbelige kommentarer.
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. september 2019 - 14:55 #16
Jeg slog roaming fra, men ikke desto mindre fik jeg opkald fra Danmark.
Avatar billede posten Ekspert
22. september 2019 - 16:30 #17
ja da hvorfor sku du dog ikke for ??
Avatar billede INK Ekspert
22. september 2019 - 16:42 #18
Som anført i #3 er det dataroaming, der er slået fra. Almindelig telefon og SMS fungerer fortsat. Her hjælper det kun at sætte den i flytilstand eller slukke helt 😀.
Avatar billede ZeBa Ekspert
22. september 2019 - 20:15 #19
#17: Jeg forstår ikke dit danske
#18: Nå, jeg troede, det også slog telefonen fra.
Avatar billede posten Ekspert
23. september 2019 - 18:04 #20
zeba: hvad forstår du ikke ??? når du har en mobil med et dansk simkort i modtager du opkaldet hvor du end befinder dig når du blot har signal på din mobil og får INGEN REGNING for at modtage opkaldet
Avatar billede INK Ekspert
23. september 2019 - 19:11 #21
#20 jeg tror desværre ikke du har ret. Det koster at modtage mobilopkald i udlandet.
Hos YouSee ville det koste 12 kr/min ved opkald modtaget i Kina. Se dette link
https://kundeservice.yousee.dk/mobil/abonnement-og-priser/pris-i-udlandet/tale#4

Har du eksempler på operatører, der ikke opkræver, så kunne det være interessant.
Avatar billede posten Ekspert
24. september 2019 - 03:48 #22
har fundet denne mail om sms i eu : Hej posten,

Det koster aldrig noget at modtage en SMS i udlandet.

Hvis man er uden og EU, så vil det dog blive takseret, hvis denne besvares.

Jeg håber dette besvarer dit spørgsmål, ellers må du endelig vende tilbage.

Du ønskes en dejlig dag.

Med venlig hilsen

CBB Mobil

Gitte
/Kundeservice

ku ikke finde den med opkald
men husk jeg skriver kun om at modtage ikke sende eller ringe da det jo er emselvfølge det koster
Avatar billede MADOlsen Forsker
24. september 2019 - 07:50 #23
#22 SMS'er heldigvis/selvfølgelig gratis at modtage, da man jo ikke har mulighed for at "nægte modtagelse". Det har man med opkald, da man jo bare kan lade være med at tage telefonen (der kan dog komme en regning, hvis man ikke har slået telefonsvareren fra), og det koster normalt også. Mere "eksotiske steder" kan det endda være utrolig dyrt.
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. september 2019 - 19:36 #24
#20: Jeg forstår ikke, hvad dette betyder: ja da hvorfor sku du dog ikke for ??
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. september 2019 - 14:42 #25
#20: Det er jo i hvert fald ikke dansk