Avatar billede s_m Seniormester
16. september 2019 - 22:20 Der er 2 kommentarer

Tilkobling af Garmin Index Scale vægt og Tilgin router

Hej
Er der nogen for hvem det er lykkes at koble en Garmin Index Scale badevægt til Wi-Fi fra en Tilgin router?
Jeg har forsøgt i dagevis med hjælp fra Eniig og Garmin uden held ....
Vægten kan fint få forbindelse til netværket på:
1. Biblioteket(!)
2. En Appel-router
3. Et hotspot på min telefon
men altså ikke Wi-Fi på min Tilgin router :(
Vi har prøvet "alt" på Tilgin routeren lige fra ændringer af frekvenser, kryptering, bånd oma., men intet hjælper det.
Jeg har forsøgt at få oplysninger fra Garmin, og de "siger", at der ikke kræves særlige indstillinger for at det virker (kun b og g net mm.)
Så jeg vil blive meget glad for at høre fra nogen, det har lykkes for :)
Mvh. Søren
Avatar billede INK Ekspert
17. september 2019 - 09:15 #1
Kan se på Google, at mange har (har haft) problemet. Formoder den kun kan tilsluttes 2,4 GHz båndet. Hvis din router har samme navn for 5 GHz båndet kan det skabe problemer. Har bøvlet med en fjernbetjening til varmepumpe.
Prøv at slukke for 5 GHz på routeren mans du tilslutter, måske virker det?
Avatar billede s_m Seniormester
17. september 2019 - 09:53 #2
Tak for svaret.
Er klar over det med 2,4 GHz (har slukket 5 GHz) og en del andre ting, men intet vil lykkes med dén router :(