Avatar billede Martinfradk Juniormester
20. september 2019 - 10:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan Apple Watch anbefales?

Hej

Jeg overvejer at købe et Apple Watch, da jeg løber jævnligt og gerne vil holde styr på mine løbeture. Og så vil jeg egentlig også bare gerne have et ur, som ser lidt pænt ud. Og her synes jeg at Garmins ikke er vildt pæne.

Er der nogen herinde, der kan anbefale Apple Watch? Og i så fald hvilken generation er bedst? Skal det lades op ofte eller?

Mvh
Martin
Avatar billede Richard Thune Forsker
20. september 2019 - 10:48 #1
Først, du skal have en iPhone for at bruge et Apple Watch.
Lige nu kan du vælge mellem 3 og 5 generation (hvis vi snakker nye ure), 5 er lidt større i skærmen og har Always on skærm som væsentligste forskel.
Begge har indbygget GPS så du kan bruge dem som løbeure uden at tage telefonen med. Urene registrerer bevægelser hele tiden udover de træninger du selv starter. De vil også selv opdage hvis du begynder at løbe uden at starte en træning, og vil så spørge dig om du træner, det er lidt lala om de får hele starten med (sikkert afhængigt af hvor hurtigt du løber).
De skal begge lades hver nat.
Begge kan fås med eller uden mobilforbindelse, jeg ved ikke om andre end 3 understøtter Apple Watch's esim, men det er en pæn ekstra udgift at have mobilforbindelse.
Avatar billede Martinfradk Juniormester
20. september 2019 - 10:56 #2
Tak for svaret. Jeg har allerede en iPhone, så det ville ikke være noget problem. Men ift mobilforbindelse, er det pengene værd? Eller er det penge ud af vinduet?
Avatar billede Richard Thune Forsker
20. september 2019 - 11:13 #3
Jeg har ikke et ur med mobilforbindelse.
Uret vil slutte sig til samme WIFI nets som telefonen når du er hjemme, og hvor du ellers har WIFI net.
Et ur uden mobil vil kunne bruges som telefon (og have internet) så længe din telefon er inden for rækkevidde, f.eks. i lommen.
Så spørgsmålet er, har du brug for at uret har mobilforbindelse når du ikke har telefonen med?
Avatar billede Martinfradk Juniormester
20. september 2019 - 11:37 #4
Nej, det tænker jeg ikke, jeg har :D Tak for svaret!
Avatar billede klavil Seniormester
26. september 2019 - 00:12 #5
vil bare lige tilføje at jeg selv har et apple watch nike 2 og er utroligt glad for det.
Du kan styre dine apps den vej og holde styr på dine løb/cykel svømning m.m. som så synkroniseres med din telefon.
Jeg har ikke mobilforbindelse og vil også mene at jeg ikke vil få brug for det. Det med at snakke fra uret, syntes jeg tilgengæld ikke er godt, bare det at sidde og råbe på sit håndled:)
Men som sagt, så er det alle pengene værd. Du kunne evt købe et brugt hvor der stadigvæk er garanti på.
Der er ikke den store forskel på version 2,3 og 4.
Avatar billede Martinfradk Juniormester
30. september 2019 - 09:05 #6
Tak for dit klavil. Hvordan er det med batteriforbrug? Nu har jeg selv en iPhone 8, som skal lades op hele tiden. Er det også sådan med uret?
Avatar billede klavil Seniormester
30. september 2019 - 17:01 #7
jeg plejer, når jeg går i seng, at sætte det i laderen, der er lige ved siden af :) det smarte ved uret når det er i laderen er, at du barerører bordet og så viser uret hvad klokken er, uden du rører ved uret.
Men som d´sagt skal uret lades op ca hver aften/dag. Jeg vil dog sige at det godt kan holde i 2 dage, selvfølgelig afhængig af hvor meget du bruger uret.
Avatar billede Martinfradk Juniormester
01. oktober 2019 - 12:25 #8
Okay, det skal jeg have i overvejelserne. Plejer aldrig at tage mit armbåndsur af.
Avatar billede klavil Seniormester
01. oktober 2019 - 18:20 #9
det bliver du nødtil her, ellers kan du ikke se klokken til sidst :)
Avatar billede Martinfradk Juniormester
02. oktober 2019 - 13:47 #10
Haha det er rigtig nok :D
30. september 2020 - 13:00 #11