Avatar billede Ivan64 Praktikant
01. oktober 2019 - 12:38 Der er 5 kommentarer

Macbook vandskade

Hej. Jeg har en Macbook Pro som er desværre faldet i regnvand. Jeg har tørt den og lagt den i Ris pose i 2 døgn.
Nu kan jeg godt tænd macbook med direkte strøm. Batterie er død. Men problemet er at den er utrolig langsom i alle programmer. ligemeget om det er internet eller installerede programer.

hvad kan det være galt og hvad kan jeg gør?
Avatar billede INK Ekspert
01. oktober 2019 - 12:54 #1
Skynd dig at få lavet en sikkerhedskopi af alle dine filer og billedfiler.
Hvis du ikke har haft den åbnet og tørret indvendigt, så risikerer du korrosion og at den dør helt.
Batteriet har nok været kortsluttet og er dødt (måske var det allerede gammelt??)

Hvilken model og årgang MacBook Pro?
Avatar billede Anders Seniormester
01. oktober 2019 - 12:56 #2
Et værksted kan fortælle hvad der skal skiftes i den - der kan være flere ting, at den er langsom kan skylles flere ting, men jeg ville nok resette SMC og tjekke disken i disk værktøj.
Avatar billede Ivan64 Praktikant
01. oktober 2019 - 13:19 #3
Takker for jeres svar. Det er Macbook Pro Model A1502 fra 2014, 2,4 GHz, 8Gb
Det har virket upåklagelig. Jeg har åbnet den og tørt den med varmeblæser.

Som sagt virker alle programmer men MEGET langsomt
Avatar billede Anders Seniormester
01. oktober 2019 - 13:29 #4
Varmeblæser er ikke en god idé, de fleste dele i en Mac kan klare op til 100grader, men nogen kan ikke og en varmeblæser kan gøre det varmere end det :) Man bruger normalt sprit bad til vigtige komponenter.
Avatar billede Ivan64 Praktikant
01. oktober 2019 - 13:41 #5
Ups... Det var det måske en fejl. Ved du noget hvilke del man kan evt skifte for den kan køre normalt. jeg har bestilt batteri.
vh Ivan