Avatar billede phest Juniormester
10. oktober 2019 - 12:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ændringer i styles.css ændrer ingenting i Genesis child-tema

Hej, sidder og nørkler med et mærkeligt problem. Jeg har hentet og installeret Genesis forældre-temaet, og bruger det sammen med Genesis-Sample child theme, som Studiopress har lavet. Det spiller, men jeg bøvler altså med at finde ud af, hvor de har begravet den CSS-fil, der betyder noget.

Ifølge min egne forventninger og Chromes inspektør-værktøj, er det filen style.css i themes\genesis-sample\, der styrer løjerne. Og jeg kan sagtens ændre css'en i inspektøren og se ændringerne. Men når kopierer koden over fra inspåektøren til filen eller på anden måde ændrer i den  sker der ingenting. Det samme er tilfældet, hvis jeg bruger wordpress' egen text-editor. Den gør heller ingen forskel.

Men hvis jeg bruger det custom css-værktøj, der ligger i tema-tilpasseren, så virker det.

Det må I rigtig gerne hjælpe mig med at forstå. Jeg er meget langt fra at være en haj, men jeg har nørklet nok med Wordpress og tema-forældre og -børn til at vide, hvordan det burde virke. Jeg har googlet og gjort ved, men jeg kan altså ikke regne ud, hvorfor det er så bøvlet. På forhånd tak, phest
Avatar billede Halfdan Seniormester
10. oktober 2019 - 14:24 #1
Ved at klikke "Undersøg" eller "Se kildekoden" kan du se hvilken style-filer der bliver indlæst og i hvilken rækkefølge. Hvis du ændre i én, der så senere overskrives af en anden der indlæses senere, overskrives dine ændringer.

Hvis det stadig ikke er til at gennemskue vil jeg anbefale at anvende Customizer eller et Plugin (som simply CSS) for at tilføje ændring, som sikre dig at du enten visuelt kan se at ændring finder sted eller tilføjer den som sidste style sheet til din hjemmeside.

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
10. oktober 2019 - 16:21 #2
Du har ikke sendt nogen URL til siden du "Nørkler" med, samt en nærmere beskrivelse af, hvad du vil opnå. Så det bliver svært at svare dig optimalt!

Men efter din tilføjelse i CSS, kan du forsøge dig med "!Important;", alternativt et z-index spørgsmål. Ikke meget hjælp, uden at kende url og problemstilling ;-)

Held og lykke! ellers må du vende tilbage med info ...
Avatar billede phest Juniormester
22. oktober 2019 - 15:36 #3
Mange tak skal I have, allesammen