Avatar billede palleskov Juniormester
14. oktober 2019 - 07:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adgang til mappe

Jeg har en ekstern harddisk som jeg har sat noget sikkerhed på nogle af mapperne, da vi bruger den alle i huset.
Men nu har jeg ikke længerer tilstrækkelige tilladelser til at kunne få adgang til mapperne.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre for at komme ind i dem igen.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
14. oktober 2019 - 08:41 #1
Jeg ved ikke, hvordan du får genoprettet tilladelserne, men hvis du booter pc'en med et Linux livemedie, får du adgang. Linux er ligeglad med Windows tilladelser.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2019 - 10:45 #2
Den pc du  bruger nu for at få adgang er det en ny pc i forhold til før? Kører du som admin eller bruger?
Avatar billede palleskov Juniormester
14. oktober 2019 - 11:21 #3
Den PC jeg bruger nu, er ikke den samme som gør. Den computer som jeg lavede tilladelserne på findes ikke mere.
Jeg ved ikke helt om jeg køre som admin, jeg syndes ikke den valgmulighed dukker op "Køre som admin"
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2019 - 12:12 #4
Så skal du nok ind og overtage ejerskab af disse mapper. Er ikke på pc nu så du må lige søge på det
Avatar billede Schachtone Seniormester
14. oktober 2019 - 12:45 #5
Højreklik --> egenskaber --> del med alle
Avatar billede Schachtone Seniormester
14. oktober 2019 - 12:45 #6
Eller bare din bruger, med alle er der ingen tvivl :-)
Avatar billede palleskov Juniormester
15. oktober 2019 - 10:58 #7
Jeg har prøvet at dele mappen men får bare besked om at mappen ikke kan deles.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2019 - 20:59 #8
Mener men skal højreklikke på mappen og vælge egenskaber og gå i sikkerhed. Her burde du kunne ændre så du får adgang.