Avatar billede Nerdalert Praktikant
01. november 2019 - 18:30 Der er 6 kommentarer

Hjælp, kan ikke få switch til at virke

Hej IT eksperter,
Jeg har en switch som jeg skal have koblet til, men jeg har forgæves prøvet at
Få det til at lykkeds, da der ikke medfølger nogen vejledning.
Sætter kabel fra  til router til switch og kabel til pc men stadig ingen internet

Hvis jeg tager kabel direkte fra router til pc er der hul igennem, hvad gør jeg forkert, håber i kan hjælpe mig.

Mvh Patrick
Avatar billede INK Ekspert
01. november 2019 - 20:13 #1
Har din switch en strømforsyning, der skal tilsluttes?
Avatar billede INK Ekspert
01. november 2019 - 20:14 #2
Hvis du oplyser navn, type etc. For din switch, vil flere kunne hjælpe.
Avatar billede Nerdalert Praktikant
01. november 2019 - 23:08 #3
Hej ink,
Det er da også rigtigt, modellen er en Cisco Small Business 8 PORT 10/100 Desktop Switch with QoS SF 100D-08

Med venlig hilsen,
Patrick
Avatar billede Nerdalert Praktikant
01. november 2019 - 23:09 #4
Ja min switch har en strømforsygning.
Avatar billede bvirk Guru
02. november 2019 - 01:26 #5
kablet fra enheder til swithe skal være through i modsætning til mellem enheder hvor det skal være crossed.
Nogle switche kan selv bytte om så begge kabeltyper kan anvendes, men hvis en swich har PoE kan jeg ikke umiddelbart se hvordan det skulle kunne lade sig gøre.
Avatar billede hjolsen Ekspert
02. november 2019 - 07:14 #6
Det er jo en lidt ældre model som du har nedtaget et sted , hvor der måske har været brugt mac adresse filtrering .
Så du skal nok ind og nulstille den
https://www.cisco.com/c/en/us/support/switches/sf100d-08p-8-port-10-100-poe-desktop-switch/model.html#ConfigurationExamplesandTechNotes