Avatar billede martin_moth Mester
04. november 2019 - 11:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Surface pro 4 med 2 eksterne skærme

Hej
Jeg har en Microsoft Surface Pro, der sædvanligvis står i en docking station. Fra denne docking station er der ET HDMI stik, som jeg kan sætte en ekstern skærm til.

Jeg kan fra PC'ens egen HDMI sætte en ekstern skærm nr 2 til - men det bliver noget kabel-bøwl.

Kan jeg via min docking tilkoble 2 eksterne skærme med en form for splitter? De 2 skærme skal ikke være kopier af hinanden, men selvstændige skærme hvor jeg kan have 1 program kørende på den ene skærm, et andet på den anden, og så et tredje på Surface Pro skærmen
Avatar billede poko1 Ekspert
04. november 2019 - 11:50 #1
Hvad siger den hvis du trykker på Windowstasten + P  Og vælger Udvid ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. november 2019 - 13:37 #2
Du kan ikke gøre noget direkte - man kan ikke splitte et HDMI signal i to.

Men du kan sætte et eksternt grafikkort på en USB-port, og der igennem få en ekstra skærm på. https://www.edbpriser.dk/soegning?q=usb+til+hdmi

Eksterne USB-skærmkort har dog visse begrænsninger, og gør sig det bedst til kontorarbejde. Du skal ikke forvente at spil vil køre særlig godt.

Der er begrænsninger i opløsningen og forsinkelse på opdateringen. Men til almindeligt kontorarbejde er de som regel fine.
Avatar billede martin_moth Mester
04. november 2019 - 14:03 #3
Hej. Tak. Et alternativ til et eksternt grafikkort på en USB-port (smart, hvade ikke hørt om det) er at købe en anden docking station med 2 udgange. Kan se at det kan fås : https://www.microsoft.com/da-dk/p/surface-dock/8qrh2npz0s0p/dq5l?activetab=pivot%3aoverviewtab