Avatar billede Thomas Lindvig Praktikant
15. november 2019 - 10:31 Der er 3 kommentarer

eSim (virtuel simkort) abonnementer for ikke-Apple produkter?

Såvidt jeg kan surfe mig frem til, så kan man kun købe (meget få typer) abonnementer til eSim i DK, som jo især bruges til smart watches, og KUN til Apple Watch, selvom Samsung og Huawei også har lavet smart watches med eSim.
Min plan er at hoppe på et Garmin ur, der sandsynligvis kommer med "LTE" næste år, og jeg er ret sikker på, det bliver eSim.

Så mine spørgsmål er:
1) Findes der et DK mobilselskab, der tilbyder eSim til andre smart watches?
2) Kan man købe et eSim ved et udlandsk selskab, og bruge det i DK?
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. november 2019 - 14:55 #1
Jeg ved at motorola razr kommer med en model der kun har eSim og hvad jeg har hört er det kun Telia der understötter det på Android. Når den kommer, Razr, vel og märket. Tror ikke de understötter Android nu og ved ikke om det bliver på andre enheder end Razr.
Avatar billede Thomas Lindvig Praktikant
15. november 2019 - 15:53 #2
ok tak, men ved du så, om jeg kan købe et esim i fx Tyskland og bruge det her i DK?
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. november 2019 - 16:04 #3
Pas, men ved at mange lande ser forskel på roaming og roaming, ved ikke om DK er et af dem. Med roaming og roaming menes at der er forskel på fast roaming og roaming når man f ex er på ferie.